Sportsundervogn

Styretøj, bremser og sikkerhed - herunder hjul.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Sportsundervogn

Indlægaf Kragbak » ons apr 02, 2008 15:27 pm

I lang tid tænkte jeg på at skifte bil, men nu tror jeg, jeg beholder den gamle. Men det er sgu lidt a en gyngehest, derfor har jeg overvejet ny undervogn, dvs støddæmpere og fjedre. Jeg har niveauregulering. Jeg vil gerne høre om erfaringer og anbefalinger angående sådan en undervogn.
Volvo 855 T-GUL, (2,0) stage 3, hk: ? / Nm: ?
Volvo 855 2,5T 235hk/370Nm (til salg)
Honda CBR 900 fireblade
Brugeravatar
Kragbak
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 322
Tilmeldt: lør aug 12, 2006 15:38 pm
Geografisk sted: København, men er stolt jyde ;)

Indlægaf DK Volvo 850 » ons apr 02, 2008 16:12 pm

Jeg havde niveauundervogn på min 855'er, som jeg gerne ville sænke og gøre noget mere sportig!
Efter at have forhørt mig hos flere "Volvo-nørder" i de svenske klubber, faldt mit valg på en komplet undervogn bestående af Öhlins dæmpere og H&R fjedre. DET VIRKER!!!!
Jeg ved at de der Öhlins er kanon dyre i Danmark, så søg efter dem i Sverige. De kan trinvis indstilles i hårdheden (justerbare) og er naturligvis også valgt som Volvos sportstøddæmper til deres T5-R model som tilvalg og deres BTCC vogne. De findes til 800 og V70 (version 1) inc. XC modellerne.
H&R sænkningsfjedre findes i flere varianter. Så se dig for, før du vælger, for de skal passe til din Volvos vægt!
Endelig er der IPD i USA (http://www.ipdusa.com) som laver et super krængningsstabilisator sæt til Volvo 800 og V70 serien. Det får de almindelige fra Volvo til at ligne noget der er lavet i en børnehave. Men med dem på vil din Volle kører som aldrig før. Bare ærgeligt at IPD ikke har en partner i Danmark hvor man kan bestille dem...... Måske noget nogen af de kære medlemmer som har egen virksomhed/værksted her på Volvosnak, måske kunne overveje at importerer?????? IPD har forøvrigt også en masse andet guf til vores Vlvoer...
God fornøjelse :wink:
Volvo-Driver
DK Volvo 850
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 124
Tilmeldt: ons apr 04, 2007 16:34 pm

Indlægaf Kragbak » ons apr 02, 2008 18:23 pm

Det lyder som en rigtig god undervogn du har, men også lidt dyr 8) jeg vil ikke smide mange tusind i en bil fra 97. Men det lyder alligevel meget interessant. Findes der nogle gode sider hvor man kan se lidt på varene?
Volvo 855 T-GUL, (2,0) stage 3, hk: ? / Nm: ?
Volvo 855 2,5T 235hk/370Nm (til salg)
Honda CBR 900 fireblade
Brugeravatar
Kragbak
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 322
Tilmeldt: lør aug 12, 2006 15:38 pm
Geografisk sted: København, men er stolt jyde ;)

Indlægaf Kragbak » ons apr 02, 2008 18:49 pm

Nogen der kender noget til disse produkter?

http://styling.dk/Category/saenkningssaet.aspx

der mere min prisklasse tror jeg.

Jeg skal jo nok også ha andre krængningsstabilisatorer (og måske tårnstiver) men det kan jeg ikke lige finde nogen steder
Volvo 855 T-GUL, (2,0) stage 3, hk: ? / Nm: ?
Volvo 855 2,5T 235hk/370Nm (til salg)
Honda CBR 900 fireblade
Brugeravatar
Kragbak
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 322
Tilmeldt: lør aug 12, 2006 15:38 pm
Geografisk sted: København, men er stolt jyde ;)

Indlægaf DK Volvo 850 » ons apr 02, 2008 20:01 pm

Volvo-Driver
DK Volvo 850
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 124
Tilmeldt: ons apr 04, 2007 16:34 pm

Indlægaf Balder » ons apr 02, 2008 21:23 pm

DK Volvo 850 skrev:Jeg havde niveauundervogn på min 855'er, som jeg gerne ville sænke og gøre noget mere sportig!
Efter at have forhørt mig hos flere "Volvo-nørder" i de svenske klubber, faldt mit valg på en komplet undervogn bestående af Öhlins dæmpere og H&R fjedre. DET VIRKER!!!!
Jeg ved at de der Öhlins er kanon dyre i Danmark, så søg efter dem i Sverige. De kan trinvis indstilles i hårdheden (justerbare) og er naturligvis også valgt som Volvos sportstøddæmper til deres T5-R model som tilvalg og deres BTCC vogne. De findes til 800 og V70 (version 1) inc. XC modellerne.
H&R sænkningsfjedre findes i flere varianter. Så se dig for, før du vælger, for de skal passe til din Volvos vægt!
Endelig er der IPD i USA (http://www.ipdusa.com) som laver et super krængningsstabilisator sæt til Volvo 800 og V70 serien. Det får de almindelige fra Volvo til at ligne noget der er lavet i en børnehave. Men med dem på vil din Volle kører som aldrig før. Bare ærgeligt at IPD ikke har en partner i Danmark hvor man kan bestille dem...... Måske noget nogen af de kære medlemmer som har egen virksomhed/værksted her på Volvosnak, måske kunne overveje at importerer?????? IPD har forøvrigt også en masse andet guf til vores Vlvoer...
God fornøjelse :wink:


oehlins har været i volvos sortiment , men er udgået. de er toppen vis du kører på banen ,men til altagsbrug absolut ikke til at anbefale! selv i blødeste stilling er de alt for hård og banke på almindelige danske veje resten af din undervagn i stykker... prøver heller sachs performance eller koni.

mvh balder
Balder
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1211
Tilmeldt: tirs jan 29, 2008 17:59 pm
Geografisk sted: Hobro

Indlægaf Kragbak » ons apr 02, 2008 21:32 pm

Dvs at noget som dette http://styling.dk/Product/37301.aspx vil passe fint til bilen?

Lægges der told på varer sendt fra US?
Volvo 855 T-GUL, (2,0) stage 3, hk: ? / Nm: ?
Volvo 855 2,5T 235hk/370Nm (til salg)
Honda CBR 900 fireblade
Brugeravatar
Kragbak
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 322
Tilmeldt: lør aug 12, 2006 15:38 pm
Geografisk sted: København, men er stolt jyde ;)

Indlægaf DK Volvo 850 » ons apr 02, 2008 21:42 pm

Yes, yes, det må vel være op til den enkelte at bedømme om ens undervogn er som den skal være. Jeg vil nu ikke give Balder ret! Personligt har jeg kørt med mine Öhlins i 4 år UDEN nogen problemer. Om de er for hårde er som tidligere skrevet en smagssag, men jeg kan ikke genkende fremstillingen om at de skulle ødelægge bilens undervogn!
At de er udgået Volvos sortiment, tja.... Hvor for kan man så stadig købe dem i Sverige???? Det sidste par så jeg her i påsken... :roll:

YEP, Der kommer told og moms på ALT hvad vi kunde finde på at hive hjem fra USA, desværre.... Derfor kunne de jo være fedt hvis der var en eller anden forhandler som ville have de dele i deres sortiment.
Volvo-Driver
DK Volvo 850
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 124
Tilmeldt: ons apr 04, 2007 16:34 pm


Tilbage til Styretøj, Hjul og Bremser

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 15 gæster