SRS PÅ INFO.CENTER LØST MED DIAGNOSTIC PCC.

Styretøj, bremser og sikkerhed - herunder hjul.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

SRS PÅ INFO.CENTER LØST MED DIAGNOSTIC PCC.

Indlægaf Giraffen » søn jul 20, 2008 19:52 pm

Har et lille problem, min SRS system driller bare uden at selve lampen lyser!
der kommer kun en besked på info. centret om at SRS skal kontroleres, og så kommer der lige den lille trekant som lyser orange, men det gøre den jo også hvis bare en pære er gået.
Så mit spørgsmål er skal bilen "nulstilles" hos Volvo $$$$$$
eller vil der være et andet og nok billigere løsning????
Bilen er en V70N 2,4 (uden noget af det sjove) fra 01, hvis det har noget at sige.
Vil glæde mig meget hvis nogen kan hjælpe,
Sidst rettet af Giraffen man aug 11, 2008 17:53 pm, rettet i alt 1 gang.
Billede
Brugeravatar
Giraffen
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 98
Tilmeldt: lør dec 01, 2007 20:25 pm
Geografisk sted: Nordsjæland

Indlægaf Ulrik Friis » ons aug 06, 2008 14:04 pm

Da SRS er en vigtig sikkerhedsmæssig foranstaltning, vil du få en fejlmeddelelse, hvis noget er galt. Og hvis du får besked på info centret om at SRS skal kontrolleres så er der ingen vej udenom, enten skal Volvo eller en anden med det nødvendige udstyr koble sig til bilens computer og tjekke hvad fejlen er. Du vil vel næppe køre rundt med en defekt airbag?
mvh
Ulrik
XC40 P8 AWD Recharge 2022
Fra 2007 til 2021: V70 D5 Aut. 2002
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 2070
Tilmeldt: søn okt 07, 2007 16:37 pm
Geografisk sted: Nord f. Kbh.

Indlægaf Giraffen » søn aug 10, 2008 11:01 am

Ulrik Friis skrev:Da SRS er en vigtig sikkerhedsmæssig foranstaltning, vil du få en fejlmeddelelse, hvis noget er galt. Og hvis du får besked på info centret om at SRS skal kontrolleres så er der ingen vej udenom, enten skal Volvo eller en anden med det nødvendige udstyr koble sig til bilens computer og tjekke hvad fejlen er. Du vil vel næppe køre rundt med en defekt airbag?


Nu skriver du det nødvendige udstyr så tænker jeg hvorfor ikke skaffe det nødvendige udstyr :!: så det gjorde jeg, en lille sag fra BSR.
Har nu aflæset koden som viste sig at være (temp.fault) så trykket jeg på "Erase DTC" og bingo alle fejl er rettet og lamperne slukket. Ved at købe denne lille maskine så har jeg mulighed for at tjække en fejl, og er det noget alvorligt så kan jeg sende den til Volvo, med den viden at skulle de synge mig en sang om hvad der var i vejen med billen så ved jeg om de lyver eller er ærlig. Tja som vi alle ved "så er tillid godt men kontrol bedre".
Billede
Brugeravatar
Giraffen
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 98
Tilmeldt: lør dec 01, 2007 20:25 pm
Geografisk sted: Nordsjæland

Indlægaf niko1045 » søn aug 10, 2008 14:03 pm

tillykke med den lille prinsesse......

men du må hellere få taget den dna test - tillid er fint- kontrol er bedre :P :D

vh en ærlig medarbejder der er træt af evig mistænkelig gørelse fra kunder.......
Den som spørger er kun dum én gang, mens den der aldrig spørger altid er dum.....
niko1045
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 30
Tilmeldt: ons jan 16, 2008 23:18 pm
Geografisk sted: holstebro

Indlægaf steffenfog » man aug 11, 2008 10:15 am

Giraffen skrev:Nu skriver du det nødvendige udstyr så tænker jeg hvorfor ikke skaffe det nødvendige udstyr :!: så det gjorde jeg, en lille sag fra BSR.


Hej du...

Det lyder spændende med den lille nye dims :-)

Kunne du evt. præcisere hvad det er for en fætter?
Måske jeg skulle have sådan en...
/ SFS

V70 D5 Aut. AWD 2006
Brugeravatar
steffenfog
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 75
Tilmeldt: tors nov 30, 2006 13:10 pm
Geografisk sted: 8800 Viborg, DK

Indlægaf Ulrik Friis » ons aug 13, 2008 9:01 am

Har nu aflæset koden som viste sig at være (temp.fault) så trykket jeg på "Erase DTC" og bingo alle fejl er rettet og lamperne slukket.


Jeg kan ikke helt følge din logik: Du aflæser fejlen, derefter sletter du fejlen, og så siger du, at alle fejl er rettet?

Jeg kan forstå, at nå du sletter fejlen i computeren, så slukker lampen. Men at det samtidigt har udbedret fejlen fatter jeg ikke en lyd af. Ved du hvad temp.fault betyder?
mvh
Ulrik
XC40 P8 AWD Recharge 2022
Fra 2007 til 2021: V70 D5 Aut. 2002
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 2070
Tilmeldt: søn okt 07, 2007 16:37 pm
Geografisk sted: Nord f. Kbh.

Indlægaf Giraffen » ons aug 13, 2008 10:19 am

Ulrik Friis skrev:
Har nu aflæset koden som viste sig at være (temp.fault) så trykket jeg på "Erase DTC" og bingo alle fejl er rettet og lamperne slukket.


Jeg kan ikke helt følge din logik: Du aflæser fejlen, derefter sletter du fejlen, og så siger du, at alle fejl er rettet?

Jeg kan forstå, at nå du sletter fejlen i computeren, så slukker lampen. Men at det samtidigt har udbedret fejlen fatter jeg ikke en lyd af. Ved du hvad temp.fault betyder?


Forstår godt at det virker som et noget tvilvsom måde at løse problemet på, :? Men..... når man modtager PCC´n så er der en "ordbog" med som hjælper dig til at forstå de koder som svare til fejlen, så langt så godt vel, med denne kode kan du nu præsiseri fejlen (over 8000) ved at gå på nettet hvor diagnostic siden forklar hvad det er du står over for. Men antager vi at der er en fejl som virkelig er "farlig" så vil den jo komme op i info.feltet igen næste gang jeg starter bilen, ved at nulstille fejlen fjerner jeg den ikke, men får mulighed for at se om den så akut at en tur til værkstedet er uungåligt.(talte med en mekaniker som forklaret at de godt kunne finde på at anuller en fejl for derefter at kontroler om den opstod igen, på den måde kunne de spare besværet ved at skulle skille hele bilen i 1000 stumper) Eks. der var også en fejl som hed "for høj spænding til centrallåsen venstre bagdør" ikke en fejl som dukker op på info. feltet men en som kan kontroleres. Håber denne forklaring kunne hjælpe til forståelsen. :wink:
Billede
Brugeravatar
Giraffen
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 98
Tilmeldt: lør dec 01, 2007 20:25 pm
Geografisk sted: Nordsjæland

Indlægaf Ulrik Friis » tors aug 21, 2008 21:38 pm

Der findes 385 fejlkoder til SRS systemet. Hver kode kan dække over flere forskellige men sammenhængende fejlmeddelelser.

En fejlkode kan være: SRS-0026 som dækker over:
SRS-0026 Configuration fault. Internal fault. Intermittent fault
SRS-0026 Configuration fault. Internal fault. Permanent fault
SRS-0026 Passenger airbag, stage 1. Configuration fault. Intermittent fault
SRS-0026 Passenger airbag, stage 1. Configuration fault. Permanent fault

Oplysningerne er hentet fra BSR's hjemmeside http://www.ppc-diagnostic.com

Fulgte der uddybende forklaringer med til dimsen om, hvordan disse fejl udbedres? Jeg ville fx da gerne vide, hvad jeg skulle stille op med en Configuration fault ved passenger airbag, stage 1. Mit kendskab til engelsk siger mig, at airbag'en er indstillet forkert på trin 1. Det lyder ikke godt i mine ører.
mvh
Ulrik
XC40 P8 AWD Recharge 2022
Fra 2007 til 2021: V70 D5 Aut. 2002
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 2070
Tilmeldt: søn okt 07, 2007 16:37 pm
Geografisk sted: Nord f. Kbh.


Tilbage til Styretøj, Hjul og Bremser

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 3 gæster