Bremser hyler S40 T4 '98

Styretøj, bremser og sikkerhed - herunder hjul.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Bremser hyler S40 T4 '98

Indlægaf Klinten » tirs jan 06, 2009 20:24 pm

Hejsa.
Mine bagbremser er begyndt at hyle ved lette nedbremsninger, det er ligesom om at hvis man træder hårdt nok forsvinder hyletonen. Nogen der ved hvad det kan være og hvad jeg evt. kan gøre?
Bilen var til 160.000 km service hos autohjørnet i espergærde for ca. 3 måneder siden, og de skiftede forbremserne, så det er vel usandsynligt at det er fordi de er slidt eller hvordan?

På forhånd tak.

Simon
Klinten
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 20
Tilmeldt: tors aug 07, 2008 22:43 pm
Geografisk sted: Skævinge

Re: Bremser hyler S40 T4 '98

Indlægaf Peter_C » tirs jan 06, 2009 21:52 pm

Klinten skrev:Hejsa.
Mine bagbremser er begyndt at hyle ved lette nedbremsninger, det er ligesom om at hvis man træder hårdt nok forsvinder hyletonen. Nogen der ved hvad det kan være og hvad jeg evt. kan gøre?
Bilen var til 160.000 km service hos autohjørnet i espergærde for ca. 3 måneder siden, og de skiftede forbremserne, så det er vel usandsynligt at det er fordi de er slidt eller hvordan?

På forhånd tak.

Simon


Jeg vil tro at hylelyden er en resonanstone. Det plejer - i de fleste tilfælde - at kunne afhjælpes ved at skille bremserne ad og rense og påføre kobberfedt (nej IKKE på belægningen :-)).

MVH Peter C:
I stalden:
2008 Volvo V70n 2,5T Aut.
2011 Volvo S60 D3 Aut.
1990 Peugeot 309 GTI16 Grp. KRB Rallybil
1969 Pontiac Firebird 400
Brugeravatar
Peter_C
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 999
Tilmeldt: man okt 22, 2007 11:07 am
Geografisk sted: Midtsjælland

Indlægaf Balder » tirs jan 06, 2009 22:50 pm

de er ikke noget at gøre ved... enten du skifter klodserne igen eller måske bliver det bedre efter nogle 1000 km mere. det er ikke bagsiden af klodsene det er galt med,det er klodserne de ikke kan kide skiven (de er for hård )

nu har jeg lige læst dit indlæg igen... jå,det kan godt være at bagbremserne er slidt nu...

mfh balder
Balder
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1211
Tilmeldt: tirs jan 29, 2008 17:59 pm
Geografisk sted: Hobro

Indlægaf Klinten » ons jan 07, 2009 20:39 pm

Dvs. jeg burde kunne tage hjulet af og se om de er noget belægning tilbage på klodserne, hvis der er det, så er der kun en ting at gøre og det er at skifte dem? har ikke rigtig lyst til selv at skille mine bremser af..

tak for svarene.

Simon
Klinten
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 20
Tilmeldt: tors aug 07, 2008 22:43 pm
Geografisk sted: Skævinge


Tilbage til Styretøj, Hjul og Bremser

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 25 gæster