Hej.
Jeg har en V70 D5 2005, kørt 360.000 km. Bilen er i (næsten) perfekt stand og jeg er SUPER glad for den.
Den har dog nogle vibrationer, som jeg har prøvet at få fjernet. Først var de at mærke i hele bilen, men efter at have skiftet de bagerste støddæmpere ud og sætte de mindst lige dæk forest, er der stort set kun vibrationer i rattet tilbage.
Her er forhistorien:
Først til Volvo. De mente det var dækkene (5 mm rest), så da de var kørt op, købte jeg ContiSportContact III 225/45x17. Det ændrede ingen ting. Volvo fandt en defekt bøsning i bærearmen. Bilen er også blevet sporet. Fejlen var mest udtalt når jeg accelrerede eller kørte op ad store bakker (Ejer Bavnehøj - E45) og ved 110 km/t. Det hjalp lidt, men....
Jeg har prøvet at bytte rundt frem / bag med hjulene, men det giver ikke meget. Nu har jeg skiftet mine Nivimat ud med alm. støddæmper (og fjedre) og bilen kører meget mere behageligt nu, men vibrationerne er der fortsat. Dog hvis jeg sætter de mest lige dæk (mindst afbal. klodser på) bag og dem med de største afbal klodser på for, kører bilen oftest fejlfrit. Dog ryster den ved 80 km/t og 120-130 km/t op ad bakker.
Jeg forstår intet !
Mine fælge er uorginale 7x17" fra AZE og med plastic centreringsring.
Har overvejet at købe org. Volvo 7½x17" fælge, har set et tilbud med Dunlup Sport Maxx dæk i Flesburg til 9.600 kr. for 4 dæk og fælge.
Går også og overvejer nye støddæmper for.
Volvo snakker også om mulighed for skæv trækaksel eller trækaksel led (knokkelled). De vil gerne skifte det hele, men vil ingen garanti give.
Da der ikke står Mærsk Mc. Møller eller Bill Gates på mit visitkort, vil jeg helst ramme rigtig første gang.
Nogen der har prøvet noget lignende ??
Mvh.
Michael