V70 trækker til højre

Styretøj, bremser og sikkerhed - herunder hjul.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

V70 trækker til højre

Indlægaf lari » tirs feb 06, 2007 11:31 am

Hejsa

For at gøre en lang historie kort - min V70 fra 2002 trækker til højre efter montering af vinterdæk i str. 205/55/16.
Da jeg havde mine 225/45/17 på som sommerdæk var det meget lidt at den gjorde det.

Her er hvad der sker:

Ved kørsel ligeud trækker den til højre
Ved langsom kørsel "rykker" rattet ligesom til højre i små hak

Følgende er skiftet/foretaget:

venstre styrekugle
sporing 4 gange
kødbenene er i orden
styretøjet er gennemgået af et værksted som ikke har noget med dem jeg købte bilen at gøre ( her bemærkede de at tandstangen var slidt pga slør i venstre hjul, men det viste sig altså at være en styrekugle)
hjul er byttet om fra for til bag - de kan køre begge veje. dækkene er ikke dem som har siddet på bilen, det er nogle som forhandleren har givet med i handlen

Har talt med Volvo - de sagde det kunne være en intern lækage i servosystemet - hvordan kan dette findes ud af? Skal bilen dryppe med olie?

Har I ellers andre gode ideer - udover at dækkene er slidt forkert pga forkert sporing. Forhandlerne har vist sig at være meget villig og i øvrigt også skiftet bundstykke i tændingslås, sporet den gratis osv.

Jeg er ved at give fortabt så håber I kan hjælpe - -hvad med tårnlejerne
lari
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 50
Tilmeldt: tirs feb 06, 2007 11:10 am

Trækker til højre

Indlægaf Klågem » ons feb 07, 2007 10:42 am

hejsa. Du skriver at den rykker i rattet ved lav hastighed.... IKKE GODT...
Det tyder på at du har et dæk der er sprunget i kassen. (dvs. at de ståltrådssnore der sidder inde i dækket kan have et brud) Hvilket kan være meget farligt. Få en til at hjælpe dig med at kontrollere dette. Det gøres ved at en sidder i bilen og kører meget langsomt og en anden går ved siden af bilen og kigger om der er et af dækkene som slår sidelæns eller op og ned(ovalt dæk). Det er den hurtige kontrol og koster ingenting
Held og lykke
Klågem
V70 III D5 momentum 185hk 6 gears aut. 08´
Billede

PPC-fejlkodelæser
Icarsoft VOL II

Tidligere biler:
Volvo v70 II D5 185 hk Millennium auto 2006
855 2,0 T5 263HK 382NM 94´
765 2,3 TIC 90´
745 Gle 86´
744 Gle 84´
744 Turbo 84´
121 quick 67´
Brugeravatar
Klågem
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 5381
Tilmeldt: lør mar 04, 2006 2:15 am
Geografisk sted: 9690-Jammerbugten


Tilbage til Styretøj, Hjul og Bremser

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster