Ny bremseklods dækker ikke hele skiven.

Styretøj, bremser og sikkerhed - herunder hjul.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Ny bremseklods dækker ikke hele skiven.

Indlægaf Winther » man maj 16, 2011 8:08 am

Jeg fik for et par uger siden skiftet skiver og klodser på min S60, og med det fugtige vejr de sidste dage, har der være dannet rust på skiverne.
Det er fint blevet slidt af igen under kørsel, bortset fra de inderste 2 cm ved det ene baghjul.

Er det normalt, at klodsen skal slides til, før den dækker hele skiven, eller er der tale om en monteringsfejl?
Winther
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 15
Tilmeldt: lør sep 11, 2010 12:10 pm

Re: Ny bremseklods dækker ikke hele skiven.

Indlægaf Pede66 » man maj 16, 2011 10:40 am

Der kan godt være en lille smule "indkøring" men for mig lyder det som om at det ikke er monteret helt korrekt, specielt da du siger det kun er i den ene side.
Har du fået renset alt af?
Ofte kan det godt være et problem at få holdt skiverne rustfri bagpå da der ikke ligger ret meget bremse effekt der.
Bremser har godt af at blive brugt, hviket resultere i større slid, men det er bedre end at de ruster sammen.

MVH Peter
Sidst rettet af Pede66 man maj 16, 2011 19:49 pm, rettet i alt 1 gang.
Tidligere biler: Volvo 245, 460, 745, Nissan Patrol, Mitsubishi Pajero, Opel Kadett, plus en masse andre gamle lig.
Nuværende biler: Volvo 945, 855, Morris Minor 1000, Datsun/Nissan 280ZX TT og et par gamle Ferguson TEA 20
Pede66
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 768
Tilmeldt: ons jan 26, 2011 12:14 pm
Geografisk sted: Jægerspris

Re: Ny bremseklods dækker ikke hele skiven.

Indlægaf Winther » man maj 16, 2011 12:47 pm

Hvad mener du med at få renset alt af?

Jeg har sørget for at bruge bremser godt for at se om det ville fjerne rusten, og skiven ser jo også fin ud i den ene side. Det er også en rimelig skarp kant, det er tydeligt at se, hvor meget af skiven klodsen har fat i.

Så jeg tror jeg må have den ind forbi mekanikeren, så det lige kan blive tjekket.
Winther
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 15
Tilmeldt: lør sep 11, 2010 12:10 pm

Re: Ny bremseklods dækker ikke hele skiven.

Indlægaf Pede66 » man maj 16, 2011 19:49 pm

Ja du skal rense de "åeg" af som kloserne ligger i, samt hele navet hvor skiverne sidder på, ikke noget med fedt imellem skiver og nav.
Det kan jo også være en fejl i skive eller klods, men ifølge FTZ er 90% af alle reklamationer monteringsfejl.

MVH Peter
Tidligere biler: Volvo 245, 460, 745, Nissan Patrol, Mitsubishi Pajero, Opel Kadett, plus en masse andre gamle lig.
Nuværende biler: Volvo 945, 855, Morris Minor 1000, Datsun/Nissan 280ZX TT og et par gamle Ferguson TEA 20
Pede66
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 768
Tilmeldt: ons jan 26, 2011 12:14 pm
Geografisk sted: Jægerspris


Tilbage til Styretøj, Hjul og Bremser

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 17 gæster