af Katron » ons aug 17, 2011 1:04 am
Øhh, vidste godt at der havde været problemer på 850, hvis der kom for brede dæk på (over 225). Er det ikke løst på s/v70 fra '98 og frem?? Er det ikke bare et spørgsmål om at gå lidt ned i indpresning (ET). Min gamle gule 850 T5-R åd mine inderskærme til frokost med 225 monteret i front på 19" fælge. Tror nok udslagsbegrænserne var godt og grundigt nedslidte dog.
Hvis problemet stadig findes på S/V70 fra årg 98 og frem, så skal jeg da til at lade være med at sige at der ingen problemer er på S/V70. Jeg kører selv med 245/35-18 på min C70 fra '98, og der er ingen problemer med det. Fælgene er så godt nok ET35, ved ikke om det gør en forskel. Jeg har altid troet at C70 havde samme forvogn som S/V70, men det er tilsyneladende ikke rigtigt, hvis hjulene stadig skraber imod på netop S/V70 allerede ved 225 i bredden. C70 er godtnok født med større venderadius, og om forskellen ligger der, ved jeg ikke. Det kan også være at TWR, som lavede setuppet af undervognen på C70, måske har ændret lidt på den mekaniske opsætning, men mener kun deres indblanding omhandlede afstivning af karosseriet.
Det er lige før jeg tror jeg sagtens kunne klemme 255 dæk på i front, uden at få problemer.
I bag er der oceaner af plads på C70. Den er meget bred over hofterne i forhold til S/V70.
Men skal da lige ha undersøgt om hjulophæng på C70'eren er anderledes, netop idet TWR lavede setuppet. Har aldrig skiftet nogle undervognskomponenter, så aner det ikke. Ved blot at mange dele til C70 ikke passer sammen med S/V70, så det er ikke alt der er lige let at få fat i herhjemme i DK. Håber da ikke at det skal til at være et cirkus at fremskaffe dele til undervognen, hvis nu noget skulle gi op en dag..