Produkter fra MEYLE -Godt ell. dårligt?

Styretøj, bremser og sikkerhed - herunder hjul.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Re: Produkter fra MEYLE -Godt ell. dårligt?

Indlægaf kimmer » man nov 28, 2011 20:12 pm

gmtgmt skrev:alt kan næsten betale sig i udlandet, bruger selv http://www.rockauto.com til de fleste uorginale dele da de har til de fleste internationale mærker og kan levere hurtigt.

men som klågem siger, pointen er uorginalt kan i rigtig mange tilfælde slet ikke betale sig og der er forskel på kvaliteten orginalt vs ukorrent en bære arm fra Biltema holder ikke ligså godt som en volvo gør...


...præcis :D
Volvo V70 2.4 170 hk årg. 05 man. gear - momentum

Tidligere:
Volvo V70 tdi 2.5 aut. 140 hk årg. 99
Volvo V70 2.5 144 hk årg. 97
Volvo 164 årg . 69 meget tørstig og hullet som en si
Brugeravatar
kimmer
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 753
Tilmeldt: tirs jul 31, 2007 23:44 pm
Geografisk sted: Næstved

Re: Produkter fra MEYLE -Godt ell. dårligt?

Indlægaf Peter_C » man nov 28, 2011 20:40 pm

Jeg må sige at jeg forstår godt Kimmers spørgsmål (og forvirring) omkring reservedele, originalt vs. uoriginalt og rabatter.
De af jer der er hard-core Volvo-gør-det-selv´ere eller ligefrem har en proffessionel tilknytning til Volvo har et stor erfaringsgrundlag med hvilke dele man bare "skal" købe originalt, hvilke dele der er lige så gode uoriginalt, hvor/hvordan man får rabatterne OG ... ikke mindst hvilke dele/mærker man skal holde sig fra.

For os andre "håbefulde perlestens GDS´ere" er det en jungle at finde bedste/billigste.

Når jeg skal bruge en ny (ny som i: "har ikke tidligere købt og ved derfor ikke hvor skal købes") reservedel har jeg:
Volvo Holbæk
Vestsjællands Autodele Holbæk
Mekonomen i Holbæk
Spareparts i Stenløse
Biltema i Næstved
samt THansen i Holbæk

at vælge imellem.
... og det er sgu aldrig den samme der er "bedst til prisen" ... :roll:

Det ER altså ikke nemt :wink:

MVH Peter
I stalden:
2008 Volvo V70n 2,5T Aut.
2011 Volvo S60 D3 Aut.
1990 Peugeot 309 GTI16 Grp. KRB Rallybil
1969 Pontiac Firebird 400
Brugeravatar
Peter_C
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 999
Tilmeldt: man okt 22, 2007 11:07 am
Geografisk sted: Midtsjælland

Re: Produkter fra MEYLE -Godt ell. dårligt?

Indlægaf gmtgmt » man nov 28, 2011 20:48 pm

Peter_C skrev:Jeg må sige at jeg forstår godt Kimmers spørgsmål (og forvirring) omkring reservedele, originalt vs. uoriginalt og rabatter.
De af jer der er hard-core Volvo-gør-det-selv´ere eller ligefrem har en proffessionel tilknytning til Volvo har et stor erfaringsgrundlag med hvilke dele man bare "skal" købe originalt, hvilke dele der er lige så gode uoriginalt, hvor/hvordan man får rabatterne OG ... ikke mindst hvilke dele/mærker man skal holde sig fra.

For os andre "håbefulde perlestens GDS´ere" er det en jungle at finde bedste/billigste.

Når jeg skal bruge en ny (ny som i: "har ikke tidligere købt og ved derfor ikke hvor skal købes") reservedel har jeg:
Volvo Holbæk
Vestsjællands Autodele Holbæk
Mekonomen i Holbæk
Spareparts i Stenløse
Biltema i Næstved
samt THansen i Holbæk

at vælge imellem.
... og det er sgu aldrig den samme der er "bedst til prisen" ... :roll:

Det ER altså ikke nemt :wink:

MVH Peter


Eneste jeg vil købe uorginalt og kunne tillade mig at sætte på en andens vogn vis jeg laver den er Støddæmper, Koplinger, bremse slanger, bærekugler, styrestænger, styrekugler og støddæmpere, Hjullejer og Bremse Kaliber.
Volvo 960 1990 3.0 598.000km Mørke Grøn Dansk Fra ny
Volvo 940 1993 2.3 71.000km 6 dørs Limousine
Volvo 855 1994 2.3T T5-R 531.000km Cream Yellow Dansk Fra ny
Volvo DICE, Diagnostic Key 89-95 Modeler + Alt i Volvo Special Værktøj i godt værksted
Brugeravatar
gmtgmt
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 2417
Tilmeldt: lør okt 23, 2010 19:47 pm
Geografisk sted: Kalundborg

Foregående

Tilbage til Styretøj, Hjul og Bremser

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 18 gæster