Så er det tid til syn

Styretøj, bremser og sikkerhed - herunder hjul.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Så er det tid til syn

Indlægaf Kragbak » søn nov 27, 2011 14:33 pm

Efter længere tids fravær fra volvosnak, tænkte jeg det var på tide igen at søge råd og inspiration herinde...

Min gamle T-gul (855) skal synes inden længe og jeg har i den forbindelse tænkt mig at gennemgå undervognen. Der kommer klonk/knirkelyde fra højre forhjul når man kører over humper og drejer.

Bilen sejler som en anden færge når man slingre lidt med den under fart. så mon ikke det er på tide der skal ske lidt. Jeg har selv tænkt på at skifte støddæmpere, evt fjedre og måske endda bøsninger i undervognen.

Jeg bruger ofte bilen til at køre på grusvej/skovvej (hvilket frontspoileren desværre efterhånden bærer præg af), derfor skal bilen helst ikke blive lavere end den er fra standard af (T-5R standard).

Hvad tænker i om projektet?
Tænker selv skrueundervogn eller måske Koni FSD.
Findes der et samlet bøsningskit?
Kan det være en fordel at skifte krængningsdæmperen ud osv osv.

Håber på nogle gode ideer og erfaringer.
Volvo 855 T-GUL, (2,0) stage 3, hk: ? / Nm: ?
Volvo 855 2,5T 235hk/370Nm (til salg)
Honda CBR 900 fireblade
Brugeravatar
Kragbak
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 322
Tilmeldt: lør aug 12, 2006 15:38 pm
Geografisk sted: København, men er stolt jyde ;)

Re: Så er det tid til syn

Indlægaf lillevang » man nov 28, 2011 22:20 pm

Hej .
Prøv at gå ind på www.kgtrimning.com , der finder du alt hvad du skal bruge for at få den gule til at køre ordentlig igen. Bilstein støddæmpere og Lesjofors fjedre. Nye toplejer. gummimellemlæg og bøsninger til undervogn. Har selv gjort det og synes at den kører godt.
Landmaleren på Midtsjælland (Jeg bor på landet) med højt til himlen. Har en 850 T5 R og en 142 rallybil, som (forhåbentlig) snart kommer ud at køre
lillevang
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 120
Tilmeldt: lør jun 07, 2008 20:11 pm
Geografisk sted: midtsjælland


Tilbage til Styretøj, Hjul og Bremser

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 11 gæster