af Ulrik Friis » tirs dec 06, 2011 23:23 pm
Du kan ikke sammenligne de gamle øser fra 70'erne med en moderne V70. Jeg var for et par år siden igennem hele baduljen med undervognsindstillinger efter udskiftning af bærearme og både for- og bagfjedre med tilhørende dæmpere. Jeg fik til sidst Autohjørnet til at indstille bilen, og de rettede bl.a. på camberen, som jeg ikke troede man kunne. Men det kan man. Og tro mig, Claus, de har altså forstand på det.
Og bagefter kørte bilen som drøm. Det var så tydeligt at den nu kørte lige. Den styrede simpelthen så præcist og motorvejskørsel blev en kanonfed oplevelse. Jeg gav 350 + ½ times arbejde +moms for det. Det var pengene værd
Jeg skal ikke gøre mig klog på AWD, men jeg kan sagtens forestille mig nogle udfordringer med en lidt "løs" bagende som skubber på. Slør i ophæng kan kun afsløres med brug af "tungt" værktøj. Min bil kørte "sjovt", og jeg var helt overbevist om, at noget var galt i ophænget. Min normale mekaniker, som ellers er ganske kapabel, kunne ikke finde sløret i bærearmsbøsninger og -kugler, men det kunne Autohjørnet.
Det jeg egentlig prøver at sige er, at jeg tvivler på at AGL er stedet at få lavet 4-hjulsudmåling. Så kan du bruge en time på det, så kør til Espergærde. De laver det mens du venter (og interesseret følger med)!
mvh
Ulrik
XC40 P8 AWD Recharge 2022
Fra 2007 til 2021: V70 D5 Aut. 2002