V70 AWD 2001 trækker til højre

Styretøj, bremser og sikkerhed - herunder hjul.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

V70 AWD 2001 trækker til højre

Indlægaf Claus » man dec 05, 2011 16:59 pm

Hej Volvo venner.

Min V70 trækker svagt til højre. efter at have fået udmålt den på alle 4 hjul trækker den stadig men ikke så meget.
AGL som har sporet den, har kontroleret igen og den holder alle de mål som der foreskrives.
Alle bøsninger er efterset og 4 bøsninger bag er skiftet.
Nu har jeg forsøgt at bytte om på for og baghjul. samt været dæktryk efter. Det hjælper ikke en s....
Er der noget jeg har overset??

Jeg husker fra min læretid i 1975 (den gang nummerpladerne var sorte) at vi indstillede venstre forhjul lidt anderledes grundet krumningen på vejen.
Husker jeg forkert? Hvis ikke hvad var det som skulle have lidt mere/mindre?

Håber at der nogle som har ider.

Claus
Venlig hilsen
Claus

_____________________________________________________________
Tidligere 242, 245, 245 igen, 940, S70, V70 ll AWD, V70 lll 2,5T, VIDA DICE.
Nu en Volvo XC40 P8 AWD Recharge 2023.
Suppeleret med en lille Renault Clio 2 fra 2008
Claus
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 3049
Tilmeldt: søn nov 07, 2010 10:29 am
Geografisk sted: Vedbæk. Nordsjælland

Re: V70 AWD 2001 trækker til højre

Indlægaf Ulrik Friis » tirs dec 06, 2011 23:23 pm

Du kan ikke sammenligne de gamle øser fra 70'erne med en moderne V70. Jeg var for et par år siden igennem hele baduljen med undervognsindstillinger efter udskiftning af bærearme og både for- og bagfjedre med tilhørende dæmpere. Jeg fik til sidst Autohjørnet til at indstille bilen, og de rettede bl.a. på camberen, som jeg ikke troede man kunne. Men det kan man. Og tro mig, Claus, de har altså forstand på det.

Og bagefter kørte bilen som drøm. Det var så tydeligt at den nu kørte lige. Den styrede simpelthen så præcist og motorvejskørsel blev en kanonfed oplevelse. Jeg gav 350 + ½ times arbejde +moms for det. Det var pengene værd

Jeg skal ikke gøre mig klog på AWD, men jeg kan sagtens forestille mig nogle udfordringer med en lidt "løs" bagende som skubber på. Slør i ophæng kan kun afsløres med brug af "tungt" værktøj. Min bil kørte "sjovt", og jeg var helt overbevist om, at noget var galt i ophænget. Min normale mekaniker, som ellers er ganske kapabel, kunne ikke finde sløret i bærearmsbøsninger og -kugler, men det kunne Autohjørnet.

Det jeg egentlig prøver at sige er, at jeg tvivler på at AGL er stedet at få lavet 4-hjulsudmåling. Så kan du bruge en time på det, så kør til Espergærde. De laver det mens du venter (og interesseret følger med)!
mvh
Ulrik
XC40 P8 AWD Recharge 2022
Fra 2007 til 2021: V70 D5 Aut. 2002
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 2070
Tilmeldt: søn okt 07, 2007 16:37 pm
Geografisk sted: Nord f. Kbh.

Re: V70 AWD 2001 trækker til højre

Indlægaf Claus » ons dec 07, 2011 12:01 pm

Hej Ulrik
tak for info.
Nej du har nok ret en V70 er ikke en 144 som var det mest noderne den jeg stod i lære.
Nu får AGL lige lov til at lave det om, de ville godt modtage mine 625 kr for at få den udmålt og i følge dem så også justeret både for og bag.
At det så ikke hjalp er bare ærgeligt, de må prøve igen.
Jeg har fået ne tid fredag morgen så må vi se.

Nu har jeg forsøgt med dæktryk i forskellige størelser, det hjalp lidt men det er jo ikke måden at gøre det på.

Vh
Claus
Venlig hilsen
Claus

_____________________________________________________________
Tidligere 242, 245, 245 igen, 940, S70, V70 ll AWD, V70 lll 2,5T, VIDA DICE.
Nu en Volvo XC40 P8 AWD Recharge 2023.
Suppeleret med en lille Renault Clio 2 fra 2008
Claus
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 3049
Tilmeldt: søn nov 07, 2010 10:29 am
Geografisk sted: Vedbæk. Nordsjælland


Tilbage til Styretøj, Hjul og Bremser

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster