Hej
Jeg har en V70 årgang 99/00 mont med 215/35-19" replica fælge. Jeg ved godt der ikke er meget plads, men er det helt udelukket at mont 225/35-19 på sådan en bil ? Hilsen Haugaard
Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

ivor skrev:Hej
Ifølge loven må du ændre rulleomkredsen+-3% af det som bilen er monteret med da den forlod fabrikken.
Mvh
Michael

ivor skrev:Hej
Ifølge loven må du ændre rulleomkredsen+-3% af det som bilen er monteret med da den forlod fabrikken.
Mvh
Michael

ottendahl skrev:så fik vi vidst også vendt de der % lidt rigeligt, manden skriver meget tydeligt at det ikke er det han spekulere på,
Ud fra årgangen går jeg ud fra det er den første V70 du har? det er jo samme karosseri som 850'eren som jeg havde før, og har haft en del fælge på min. Min erfaring er at de klart køre bedst med 215 dæk når fælgene er over 7" brede, det skal så siges at jeg havde gevindundervogn på min og jeg kørte 215/35-18 på 8x18 og var sænket 75-80mm og de sad lige i skabet, blev så en smule nervøs da fruen skulle til at køre i bilen da 215 på 8" fælg er krænget, jeg ville derfor prøve 225/40-18 på samme fælge og de blev ALT for store.. måtte hæv bilen 40-45mm før de kunne være der og alligevel skrabede de på.. de røg i kælderen og købte nogle 7,5x18 og kørte 215/40-18 og de passer skide godt på den...
Mange tal og meget at holde styr på, jeg kan desværre ikke give dig et helt klart svar da det jo også kommer an på ET på dine fælge, om bilen er sænket og hvilke bredte fælge du køre med, men håber du kan bruge mine erfaringer til lidt

Tilbage til Styretøj, Hjul og Bremser
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 2 gæster