Servostyring på en Amazone?

Styretøj, bremser og sikkerhed - herunder hjul.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Servostyring på en Amazone?

Indlægaf Schroder » tors aug 16, 2007 6:42 am

Kan det lade sig gøre at sætte servostyring på en Amazon.. Havde hørt noget med, at 164 skulle passe? hvad med en 240?

Så jeg skal bruge tandstang, pumpe, ratstamme, slanger og beholder...

Er der nogen som har hørt om det virker på denne gamle vogn? :?:
Biler jeg ligger inde med:
Volvo Amazon 69
Opel Manta A 70
VW Golf 1 82
Jeep M151 A1
Brugeravatar
Schroder
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 224
Tilmeldt: ons jul 11, 2007 14:17 pm
Geografisk sted: Ballerup Kbh

Indlægaf Ingemann » tors aug 16, 2007 10:15 am

Jeg har set flere som montere servo på en 140 fra en 240, men det kræver vidst lidt modificering af karossen, så mon ikke det ikke også skulle kunne lade sig gøre på en Amazon?
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør
 
Indlæg: 1899
Tilmeldt: søn apr 29, 2007 13:14 pm
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

Indlægaf Hr. SmåSur » tors aug 16, 2007 15:29 pm

Jeg vil meget gerne se de omtalte 140 biler med eftermonteret servostyring fra 240??...

Det er noget sludder - 140 styretøj er gammeldags A-arme ophæng hvor 240 er McPherson - med andre ord: 140 styrer med snekke og 240 med tandstang.

Til det konkrete spørgsmål: Nej og glem det. Hvis endelig du får bakset noget sammen, skal du også have det godkendt. Styregeometri er ikke ens for Amazon og for 164 og det nærmeste servostyring-rygte der er sandhed i, er at der findes servostyring til 140.
Hr. SmåSur
Adminstrator
Adminstrator
 
Indlæg: 528
Tilmeldt: tirs dec 26, 2006 21:54 pm
Geografisk sted: Omkring Kbh

Indlægaf Ingemann » tors aug 16, 2007 23:04 pm

Hr. SmåSur skrev:Jeg vil meget gerne se de omtalte 140 biler med eftermonteret servostyring fra 240??...


http://www.garaget.org/?car=53783

Bevist.
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør
 
Indlæg: 1899
Tilmeldt: søn apr 29, 2007 13:14 pm
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

Indlægaf Hr. SmåSur » tors aug 16, 2007 23:52 pm

Flot! Og korrekt!, man fristes til at minde om, at USA i 1969 sendte mennesker på Månen!...

Se godt på billederne - tandstangen fra 240 er smidt foran 140-forbroen som iøvrigt er sønder-skåret og svejset på, en omgang ombygning der ALDRIG ville få godkendelse herhjemme.

240 tandstangen må helt sikkert endvidere være kappet og svejst i styrestænger, det er IKKE et "bolt-on" projekt.

Iøvrigt glemte du da så helt at referere til VöX's Amazon ombygning som du jo har brugt et billede af på din profil - den er netop totalt ombygget i styretøj og er forsynet med McPherson ophæng fra 960.. Det lugter da en smule af fisk..

(Det jeg mener er, at naturligvis kan du finde noget på nettet et eller andet sted, du kunne bare ligeså godt have fundet et billede af en mejetærsker med flymotor - det bringer ingen videre, for Schroder vil gerne bygge sig en Amazon m. V8 og servostyring - og i Danmark findes der INGEN A-traktor godkendelse (eller lign.) og INGEN mulighed for "prototype"/"engangs"-godkendelser af en unik ombygning - Sverige ER et andet land i den retning).
Hr. SmåSur
Adminstrator
Adminstrator
 
Indlæg: 528
Tilmeldt: tirs dec 26, 2006 21:54 pm
Geografisk sted: Omkring Kbh

Indlægaf Schroder » fre aug 17, 2007 9:47 am

Okey.. Jamen, det skal sku nok passe.. Jeg presser også synsmanden nok, så ville nok være dumt at skære og prøve på.. Men kunne være der lige var en der passede...

Mr Småsur...
Fundet ud af noget endnu?
Biler jeg ligger inde med:
Volvo Amazon 69
Opel Manta A 70
VW Golf 1 82
Jeep M151 A1
Brugeravatar
Schroder
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 224
Tilmeldt: ons jul 11, 2007 14:17 pm
Geografisk sted: Ballerup Kbh


Tilbage til Styretøj, Hjul og Bremser

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster