Volvo 940 blød bremsepedal [løst]
: lør aug 17, 2013 20:01 pm
Hvor langt ned skal man træde før der bør ske noget?
Jeg skiftede calibre foran og nu synes jeg måske at bremsenpedalen skal trædes længere ned end før. Jeg kører sjældent i den og kan nok ikke huske hvordan den var før calibrene blev skiftet. Kører i flere andre biler og ja de er forskellige mht bremse og koblings vandring.
940eren er med aut.gear og ved rødt skal man kun lige hvile foden på bremsen for den ikke kravler fremad, men ved opbremsning skal den noget længere ned. Jeg har luftet bremserne ud igen uden nogen ændring. Måske er det bare mig der ikke kan huske hvordan en 940er bremser. Hende den langhårede kører lidt mere i den og hun synes den bremser fint.
Jeg ved ikke i hvorlang tid calibren har siddet fast, da den kun har kørt meget små ture i det sidste stykke tid, men hvis den har siddet fast og trykket på skiven, burde pedalvandringen vel være mindre pga at stemplet allerede er trykket ud og maser klodsen mod skiven?
Eller følesnye calibre sig bare lidt anderledes?
Jeg skiftede calibre foran og nu synes jeg måske at bremsenpedalen skal trædes længere ned end før. Jeg kører sjældent i den og kan nok ikke huske hvordan den var før calibrene blev skiftet. Kører i flere andre biler og ja de er forskellige mht bremse og koblings vandring.
940eren er med aut.gear og ved rødt skal man kun lige hvile foden på bremsen for den ikke kravler fremad, men ved opbremsning skal den noget længere ned. Jeg har luftet bremserne ud igen uden nogen ændring. Måske er det bare mig der ikke kan huske hvordan en 940er bremser. Hende den langhårede kører lidt mere i den og hun synes den bremser fint.
Jeg ved ikke i hvorlang tid calibren har siddet fast, da den kun har kørt meget små ture i det sidste stykke tid, men hvis den har siddet fast og trykket på skiven, burde pedalvandringen vel være mindre pga at stemplet allerede er trykket ud og maser klodsen mod skiven?
Eller følesnye calibre sig bare lidt anderledes?