Ulrik Friis skrev:Tjek først om du har niveauregulering. Hvis støddæmperne bagi er tykkere end 40 mm så har du, og så er det ikke ukompliceret at sænke bilen, idet det er støddæmperne der bestemmer højden. Hos http://butiken.chassit.se/chassit.htm sælger de et sæt beslag, som sænker nederste monteringspunkt for nivomaterne med 30 mm.
Der er masser af tilfredse svenskere som har sænket deres V70ere, og erfaringen er, at den bliver præcisere i styringen og mere kontant. Komforten anfægtes ikke ret meget af en sænkning på 30 mm, men sænkes den mere er det min opfattelse, at det nødvendigvis vil gå ud over komforten, ligesom hvis du monterer 19" fælge. Hvis du har mod på at læse lidt svensk, så kan jeg anbefale svxc.se og jagrullar.se.
Jeg er selv midt i et sådant projekt, men vparts.se har brændt mig af for et sæt forfjedre - og jeg har også niveauregulering. Desuden er det så p....koldt, at perlegrusmekanikeren holder sig inden døre. Jeg vil også skifte støddæmpere foran, når jeg går igang. Hvis man ikke skifter støddæmperne kan man riskere at de går alligevel, da det primære arbejdsområde flyttes, så akkumulerede aflejringer på stødstangen kan slibe pakningen utæt. Bilen har gået 200kkm, så de er nok også tjenlige til udskiftning.
En mekaniker skal bruge ca. 4 timer på operationen at afmontere og montere alle 4 fjedre og støddæmpere. Husk hvis du skifter støddæmpere foran, at også toplejet og en gummibøsning bliver skiftet.
Sænker man en bil med nivomat skal man bare være opmærksom på, at den så bruger længere tid/distance på at pumpe sig op i kørehøjde.
Har du et billede af de sæt. Link virker ikke.