Bagsæde V70 kan ikke lægges ned

Fra rustreparation til sædejustering.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Bagsæde V70 kan ikke lægges ned

Indlægaf jensch » man mar 05, 2012 10:43 am

Jeg har en V70ér fra 2002. Jeg kan ikke lægge højre del af bagsædet ned, der er tilsyneladede knækket et eller andet i låsemekanismen, så udløseren på sædreryggen ikke har nogen effekt. Jeg kan skubbe lidt af sædebeklædningen på forsiden til side, så jeg kan se selve låseemkanismen, og jeg har "fiflet" lidt med en skruetrækker, men jeg kan ikke få den til at slippe grebet. Planen er at få låsen op, så jeg kan få den gamle skruet af og sætte en ny (brugt) på. Nogen der har lidt erfaring med det? Også hvis der er nogen der ved hvor jeg lige skaffer en anden, når det nu forhåbentlig engang lykkes mig at få sædet lagt ned - så jeg kan skrue den defekte af. På forhånd tak.
jensch
Bruger
Bruger

Re: Bagsæde V70 kan ikke lægges ned

Indlægaf kalby » man mar 05, 2012 19:11 pm

Prøv lige at skub sædet tilbage hvor det låser,og derefter træk selen en smule ud. Den har forbindelse til selelåsen, så den ikke virker hvis sædet ikke er låst. det er set at det også kan låse selve lukketøjet.
Volvo 245 2.3
Volvo S40 1.8
Volvo V40 2.0
Volvo V70 årg 97 TDI
Volvo V70 årg 03 TDI
Volvo V70 årg 07 D5 185 aut
kalby
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Bornholm Åkirkeby

Indlægaf jensch » tirs mar 06, 2012 14:49 pm

Kan godt være jeg ikke har udtrykt mig klart nok, men problemet ligger i at selve udløser mekanismen til bagsædet er knækket. Så det har desværre ikke noget med selen at gøre. Jeg har brug for et tip til at få ryglænet fri, når jeg nu ikke kan bruge den sædvanlige knap til det. Jeg kan som sagt komme til forfra ved at skubbe beklædningen på sædet lidt til side, men jeg kan ikke lige se hvordan jeg skal få låsen til at slippe.....
jensch
Bruger
Bruger

Indlægaf solgt » tirs mar 06, 2012 20:15 pm

kig på din anden ryglæn og find palen som skal udløses med en lille skruetrækker
Vadis vida vst
solgt
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Vestjylland

Indlægaf Jesper Simensen » man aug 06, 2012 8:51 am

Hej Jens

Jeg står med samme problem og en lige så gammel volvo, fik du løst problemet, og hvordan?

/Jesper SImensen
Jesper Simensen
Ny bruger
Ny bruger

Indlægaf jfriis » tors maj 02, 2013 14:28 pm

Hej gode V70 nørder

Dette problem "jensch" omtaler er nu også hændt for min 2002 model. Mener heller ikke at det hænger sammen med sikkerhedsselen.
Anyway; - hvordan løses problemet?
Fandt du en løsning "jensch" ??
jfriis
Ny bruger
Ny bruger

Indlægaf LeonG » tirs sep 24, 2013 18:34 pm

Har fået samme problem med min V70 fra 2000.
Er der nogen af jer der fik det løst, eller andre der har et svar på hvad problemet er?
LeonG
Ny bruger
Ny bruger

Indlægaf LeonG » ons sep 25, 2013 18:24 pm

Nu har jeg fået lagt bagsædet ned ved at trække sædet til side oppe ved udløseren og selv trykke der hvor jeg har markeret på billedet. (Jeg kan så ikke uploade et billede :( , men øverst under sædet er noget plastik i samme farve som interiøret. Lige under den er der et (hos mig) sort plastikbeslag.) Et solidt tryk på dette fik sædet ned i begge sider hos mig. Den ene side var stram første gang, men efterfølgende var det forholdsvis let.

Nu ville jeg så gerne høre om der var nogen der havde en ide til hvordan man skiftede denne udløser, så man kan få det til at virke normalt igen. :?
LeonG
Ny bruger
Ny bruger

Tilbage til Karosseri og Interiør