Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Peter_C skrev:Godaften i stuerne
Efter en større omgang "splitte bil ad lige efter regnvejr" mener jeg at have fundet hullet hvor vandet kommer ind.
Højttaleren i C-stolpen var våd så det må enten være ledningsgennemføringen til bagklappen selve bagklapbeslaget eller rail-beslaget, og jeg mener det må være rail-beslaget (se billeder)
http://www.pc8.dk/billeder-volvo/rail1.jpg
http://www.pc8.dk/billeder-volvo/rail2.jpg
Spørgsmålet er nu: Hvad pakker jeg dette hul med ?
Flydende pakning ?
Tagrendelim ?
Karosserikit ?
Badeværelsessilicone ?
MVH Peter C:

Peter_C skrev:Jeg skal måske lige tilføje at jeg ikke har tænkt mig at pille himlen ned, og demontere beslaget, der som det kan ses, skal løsnes nedefra. Jeg havde egentlig håbet "bare" at fylde/sprøjte noget i, oppefra.
Det med elasticiteten har jeg selv tænkt lidt over. Jeg har en tube lim - beregnet til at lime gummilister fast med - liggende. Den skulle også bevare sin elasticitet, når den tørrer op. Det hedder "3M Weatherstrip adhesive"
A black, fast-drying adhesive used for bonding and sealing automotive weatherstripping. Designed to affix EPDM rubber. Remains flexible and waterproof.
A black-colored, high-heat resistant adhesive that remains flexible and waterproof. Excellent for bonding EPDM rubber.Fast strength buildup and good creep resistance.Bonds to a variety of rubbers, fabrics, and metalMVH Peter C:Nogle kommentarer til at jeg fylder lidt af det i en engangssprøjte, og pakker/tætner udefra med det ?
(Når først jeg har gjort et forsøg vil området jo være "fyldt med snask" og vanskeligt at rengøre og jeg skulle derfor gerne vælge rigtigt første gang)

Peter_C skrev:
Jeg er nu ret sikker på at der ikke kan komme noget vand ind dér, men det vil jo blive afsløret ved næste regnvejr, om det så betyder at bilen er blevet tæt, eller om jeg skal på den igen.
MVH Peter C:

Tilbage til Karosseri og Interiør
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 2 gæster