Midterkonsol V70 '11

Fra rustreparation til sædejustering.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Midterkonsol V70 '11

Indlægaf Sorø » ons jan 07, 2015 14:16 pm

Hej Alle,

jeg ønsker at udskifte den sorte kasse, som fungere som "kopholder" og "askebærer/V12 udtag". ( Link til Volvo )

Det er altså selve kassen jeg ønsker at udskifte og ikke hele midterkonsollen.

Hvor får jeg fat i sådan én?
(Jeg bor på Vestsjælland)


Med venlig hilsen
Anders
V70 D5 Aut. MY11 (ACC, BLIS, LDW)
Sorø
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: ons jan 07, 2015 14:04 pm
Geografisk sted: Vestsjælland

Re: Midterkonsol V70 '11

Indlægaf Rune_B » ons jan 07, 2015 21:47 pm

Sorø skrev:Hej Alle,

jeg ønsker at udskifte den sorte kasse, som fungere som "kopholder" og "askebærer/V12 udtag". ( Link til Volvo )

Det er altså selve kassen jeg ønsker at udskifte og ikke hele midterkonsollen.

Hvor får jeg fat i sådan én?
(Jeg bor på Vestsjælland)


Med venlig hilsen
Anders


Er det ikke bare at gå ned på det nærmeste volvokyndige værksted med reservedelsnummeret og så bestille det? Sådan plejer jeg at gøre og det har virket fint so far :)
2006 Volvo S60 2,4 Aut.
Rune_B
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 107
Tilmeldt: tirs jan 15, 2013 20:25 pm
Geografisk sted: København

Re: Midterkonsol V70 '11

Indlægaf Sorø » ons jan 07, 2015 22:11 pm

Tak for input, nu har jeg jo desværre ikke reservedelsnummeret, men det er de helt sikker behjælpelige med ;)

Men jeg tænkte nu også mere på om man kunne få det fra en "donor bil" ... er bare ikke helt skarp på hvordan dét fungere?


Med venlig hilsen
Anders
V70 D5 Aut. MY11 (ACC, BLIS, LDW)
Sorø
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: ons jan 07, 2015 14:04 pm
Geografisk sted: Vestsjælland

Re: Midterkonsol V70 '11

Indlægaf Rune_B » ons jan 07, 2015 23:21 pm

Sorø skrev:Tak for input, nu har jeg jo desværre ikke reservedelsnummeret, men det er de helt sikker behjælpelige med ;)

Men jeg tænkte nu også mere på om man kunne få det fra en "donor bil" ... er bare ikke helt skarp på hvordan dét fungere?


Med venlig hilsen
Anders


Kiggede bare hurtigt, så troede egentlig du havde fundet dimsen på volvo's hjemmeside og der var et part nummer kunne jeg se :D Men mon ikke de kan hjælpe med at støve det rigtige nummer op?

Hvis du vil se om du kan finde det brugt, så prøv at kigge her: http://da.bildelsbasen.se
2006 Volvo S60 2,4 Aut.
Rune_B
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 107
Tilmeldt: tirs jan 15, 2013 20:25 pm
Geografisk sted: København

Re: Midterkonsol V70 '11

Indlægaf Sorø » tors jan 08, 2015 9:02 am

Mange tak for hjælpen.

Jeg har fundet ud af at den har nummer 39997575

Det gør min søgen noget lettere :)


Med venlig hilsen
Anders
V70 D5 Aut. MY11 (ACC, BLIS, LDW)
Sorø
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: ons jan 07, 2015 14:04 pm
Geografisk sted: Vestsjælland

Re: Midterkonsol V70 '11

Indlægaf Sander » tors jan 08, 2015 11:18 am

Hej
du skriver jeg ønsker at udskifte den sorte kasse, som fungere som "kopholder" og "askebærer/V12 udtag". og at du har fundet res.nummer 39997575

jeg vil lige gøre dig opmærksom på at noten til den reservedel du får er Without cigarette lighter. For vehicles without RSE. Jeg ved ikke hvor du har fundet nummeret henne, jeg har brugt dette link

http://www.volvopartswarehouse.com/a/Vo ... 62947.html

Så den del du får med res.nummer 39997575 passer på en bil hvor der ikke er cigarettænder og ikke er RSE.

Noget du skal være opmærksom på, når du selv skal finde frem til et reservedelsnummer eller hvis du nu selv begiver dig ud i bestillinger direkte fra en leverandør som fx. den i linket, er at det vigtigt at tjekke alt af. Hvad siger tekst/noten under res.numrene, passer det med din bil. Spørges der til farvekode, interiørkode, motorkode, fra eller til chasisnummer osv. Nu tager jeg udgangspunkt i linket og systemopbygning mellem billede og res. numre(ved ikke om det de bruger er direkte kopieret fra et fra Volvos reservedelssystem) der står i noten "Without cigarette lighter" er det mon bogstavligt eller skal det også forståes som, til biler uden 12v udtaget som en tænder kan sættes ned i. Jeg tror på den sidste.

Noget andet du skal være opmærksom på er muligheden mellem at vælge en løsdel eller en kompletdel. Hvad har du brug for? Løsdelen er oftes billigere, men hvor meget kan du / vil du skille ad, i forhold til prisforskellen? Hvis du kigger på askebæger nr. 22, så er du ikke i tvivl om hvor meget du skal bestille/ kan undlade at bestille hvis der er noget som går i stykker her. Det er til at forstå. Ved nr. 34 står der komplet i noterne. Som jeg tolker det i dette tilfælde, så må du jo få mere end blot det, af delen, som er vist, end når du bestiller ud fra nr. 35. Det kunne være at nr. 36, 38, og 39 er med. Hav lige det med løsdel og kompletdel med i overvejelsen inden en bestilling. det er hverken sjovt at mangle ej heller at betale for noget overflødigt.

Noget der er forvirrende er at nr. 35 er rammet ind af en firkant som nummer 22. Det betyder i Volvos egen reservedelskatalog, at der er noget man skal være opmærksom på. Det er ofte, at der er mere med end det viste, eller man skal tage stilling til noget som man ikke kan få dækket ind fra noten ved det andet nummer. Et eksempel på måden de gør det i Volvos system som jeg lige frit opfinder ud fra billedet i mit link.
Nr. 34 = Komplet. Til biler med rullelåg i standard dark gray plast -> res.nummer 1111.
Nr. 35 = Komplet Til biler med rullelåg med interiørkode xyz = beige plast. -> res.nummer 2222. Med interiørkode abc = carbon -> res.nummer 3333.

Hvis du vil ha noget fra en ophugger så er res.numre på interiør dele nul værd. Det gør de ikke brug af. Det er alt for vidtrækkende for dem at sætte sig ind i, eksempelvis, som den del du søger, findes i forskellige udgaver, alt efter om der er, eller ikke er, 12 v og der er, eller ikke er skærme i nakkestøtter(RSE)Du skal have delen i hånden / et billede af den del du skal bruge før end du kan være sikker på det er den rigtige del du får.
Går du til Volvo og giver dem et res.nummer til bestilling og det viser sig det et den forkerte del som er kommet hjem, ja så hænger du selv på den. Volvolageret i Sverige giver ikke returret på alle dele, de dele som der er returret på er pålagt et gebyr.
Hilsen Sander
__________________________________________________________________
Nu Volvo V70I 140 hk model 2000
Før. Volvo 850 stc 1994. Amazon Hgv. 1968. 740 Gl B230K 1987. Amazon B20 1969. Amazon B18 1967. Amazon B16 1961.
Sander
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 660
Tilmeldt: tirs okt 21, 2008 13:13 pm
Geografisk sted: 7400 Herning

Re: Midterkonsol V70 '11

Indlægaf Sorø » fre jan 09, 2015 11:12 am

Hej Sander,

mange tak for det omfattende svar, jeg kan godt se at reservedele ikke "bare lige er et nummer".
(Det nummer jeg fandt, så jeg på undersiden af "kassen" på et billede fra en svensk "genbrugsside").

Jeg vil forsøge at finde en ophugger, så jeg kan få delen i hånden, inden jeg køber den, så jeg er helt sikker på at det er den rigtige :)

Endnu en gang tak for hjælpen.


Med venlig hilsen
Anders
V70 D5 Aut. MY11 (ACC, BLIS, LDW)
Sorø
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: ons jan 07, 2015 14:04 pm
Geografisk sted: Vestsjælland


Tilbage til Karosseri og Interiør

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster