sikkerhedssele skift v40

Fra rustreparation til sædejustering.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

sikkerhedssele skift v40

Indlægaf Heine_f » fre apr 03, 2015 19:49 pm

Jeg har en V40 årg 2003 1.8 hvor selen i føresiden er lidt flosset ca. 20cm og 2-3 mm ind i selen. Nu tænkte jeg om jeg kunne skifte den selv lige som her: http://www.volvohowto.com/how-to-replac ... 0-and-v40/
Altså købe en brugt sele og pille selen ud af den brugte og montere den som i guiden, eller er det noget man skal holde sig fra? og i så fald er der nogen af jer der har et bud hvad det koster at få lavet?
mvh. Heine Froholdt
Heine_f
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 14
Tilmeldt: tors mar 26, 2015 10:28 am

Re: sikkerhedssele skift v40

Indlægaf gunsmoke » lør apr 04, 2015 9:45 am

Hej Heine
Velkommen til et super forum for os med Volvo'er.

Hvis sikkerhedsselen kun er lidt flosset i kanten kan man klare det med en lighter, på samme måde som man kan brænde en tråd i et par bukser. Ikke noget voldsomt med ilden, kun lige så de små fiber trækker sig.

En defekt sikkerhedssele er ikke noget at spøge med og tingene skal være i orden, hvis man ryger af vejen. Er dine flosser så dybe, at det går ud over styrken må du skifte. Tænker at de 2-3 mm er tæt på en grænse for hvornår der skal skiftes. Husk at et sikkerhedssele er en "engangsting". Har den virkeligt været brugt så skal den skiftes. Hermed også være sagt, at en brugt sele fra en frontaltskadet bil er "no go" efter min mening.

Din Volvo er udstyret med selestrammere som indeholder en lille sprængladning, der udløses med en kollision. Disse stumper er ikke for børn og man skal vide hvordan de omgås. Håber nogle af den andre Volvo-venner herinde kan rådgive dig om dette.
gunsmoke
 


Tilbage til Karosseri og Interiør

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster