850er. Lave rust og ny lak.

Fra rustreparation til sædejustering.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

850er. Lave rust og ny lak.

Indlægaf Schmidt81 » søn okt 25, 2015 17:25 pm

Hej.
Jeg har netop erhvervet mig et lækkert stykke køremaskine af svensk herkomst.

Da den jo efterhånden er 17-18 år gammel har den fået lidt kedelig rust de klassiske steder.
Forskærm/bagskærm og bagklap. Og lidt småbuler (damn you Bilka).

Den kører, lyder og yder lige efter bogen og har ikke andet rust. Farven er grå metallic/champagne? Og kan forestille mig at den er møgsvær at ramme igen.
Så jeg leger med noget 2 tone lakering.

Men nu kommer spørgsmålet. Er det det hele værd???? Jeg påregner at beholde bilen i mange år, da den ganske enkelt er for lækker at køre i.
Schmidt81
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 11
Tilmeldt: man sep 28, 2015 19:36 pm

Re: 850er. Lave rust og ny lak.

Indlægaf Waltersdorff » søn okt 25, 2015 18:13 pm

Hej Schmidt81,

Først en flot Volvo, som du har erhvervet dig og en fantastisk bil. Det bedste er uden tvivl lyden fra den 5-cylindrene motor. Den var årsagen til at jeg valgte Volvo til :D . Inden havde jeg en Ford Scorpio fra 1990 og var en fantastisk flyder, men slet ikke en "kampvogn" som 850.

Mht. renovering af din bil. Jeg købte i 2012, hvor den dokumenteret havde kørt 183000km med 2 ejere. Den kostede 24.800kr ved privat handel. Pæn stand, men i dag snart 4 år efter har jeg også brugt mange mange penge på udskiftning af kobling, bøsninger i undervogn, køler, knastakselfølef og div. andre ting. Koblingen var den klart dyreste. Jeg er ikke mekanisk anlagt og får lavet bilen på mit lokale Bosch-værksted. Det koster selvfølgelig mere end hvis man selv kan skrue.

Min bil har intet rust overhovedet og jeg har haft den som et lille hygge projekt, men at installere alt originalt tilbehør i den. Nævner i flæng: fjernbetjent centrallås, Bluetooth 2-din anlæg (eneste ikke Volvo del - på det punkt ville jeg ind i 2010'erne :D ), tågelygter, lædersæder, velour gulvmåtter, spoiler, el-antenne, 16" Persus champagnefarvede fælge jubilæumsfælge fra 1997, indfarvede S70 dørgreb, Brodit mobilholder, kopholder m. armlæn, S80 armlæn med kopholdere til bagsædet, rullegardiner til bageste døre, T5-R ruskind beklædning til dørene, mørkfarvet dørklædning i stedet for lys grå. Det passer bedre til mørkegrå lædersæder. Omfarvning af lædersæder, da den som jeg fandt med mekanisk airbags var godt slidte. Ombetrækning af førersædet efter en omsyning pga. revnet syning i sædet. Lærte at sy i læder og bruge hogrings til ombetrækningen.

Jeg er super glad for min 850 model 1996 2.5 144HK og den har nu kørt 251000km og var i Hamborg i uge 42, hvor den fint på Gps viste 207 km/t :twisted:

Mht. at få samme farve, så klarer en dygtig autolakerer det uden problemer. Jeg har en dygtig i Aarhus, som jeg bruger. De skal blot have farvekoder på bilen også blander de og det passer perfekt. Lad bære med selv at lave noget med en spraydåse, så ligner bilen blot en gammel slæde på 20 år malet af en dårlig hjemmelakerer :)

Så alt i alt hold liv i den og du har en fantastisk bil i mange år.

PS. Har en stående i samme model og farve med en rustfri venstre forskærm, hvis det har interesse.

Mvh.
Waltersdorff

http://www.bilgalleri.dk/galleri/317954-volvo_850
I en Volvo sidder stjernen bag rattet

Volvo 854, 2.5, 10V, 144HK, år 1996; 0-100 km/t: 10.2 sek.; 300.000km.
Kawasaki ZZR 600, 100HK, år 1994 (mc); 0-100 km/t: 4.0 sek.; 36.000km.
Brugeravatar
Waltersdorff
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 360
Tilmeldt: ons maj 16, 2012 15:31 pm
Geografisk sted: Aarhus

Re: 850er. Lave rust og ny lak.

Indlægaf Schmidt81 » fre okt 30, 2015 8:17 am

Waltersdorff skrev:Hej Schmidt81,

Først en flot Volvo, som du har erhvervet dig og en fantastisk bil. Det bedste er uden tvivl lyden fra den 5-cylindrene motor. Den var årsagen til at jeg valgte Volvo til :D . Inden havde jeg en Ford Scorpio fra 1990 og var en fantastisk flyder, men slet ikke en "kampvogn" som 850.

Mht. renovering af din bil. Jeg købte i 2012, hvor den dokumenteret havde kørt 183000km med 2 ejere. Den kostede 24.800kr ved privat handel. Pæn stand, men i dag snart 4 år efter har jeg også brugt mange mange penge på udskiftning af kobling, bøsninger i undervogn, køler, knastakselfølef og div. andre ting. Koblingen var den klart dyreste. Jeg er ikke mekanisk anlagt og får lavet bilen på mit lokale Bosch-værksted. Det koster selvfølgelig mere end hvis man selv kan skrue.

Min bil har intet rust overhovedet og jeg har haft den som et lille hygge projekt, men at installere alt originalt tilbehør i den. Nævner i flæng: fjernbetjent centrallås, Bluetooth 2-din anlæg (eneste ikke Volvo del - på det punkt ville jeg ind i 2010'erne :D ), tågelygter, lædersæder, velour gulvmåtter, spoiler, el-antenne, 16" Persus champagnefarvede fælge jubilæumsfælge fra 1997, indfarvede S70 dørgreb, Brodit mobilholder, kopholder m. armlæn, S80 armlæn med kopholdere til bagsædet, rullegardiner til bageste døre, T5-R ruskind beklædning til dørene, mørkfarvet dørklædning i stedet for lys grå. Det passer bedre til mørkegrå lædersæder. Omfarvning af lædersæder, da den som jeg fandt med mekanisk airbags var godt slidte. Ombetrækning af førersædet efter en omsyning pga. revnet syning i sædet. Lærte at sy i læder og bruge hogrings til ombetrækningen.

Jeg er super glad for min 850 model 1996 2.5 144HK og den har nu kørt 251000km og var i Hamborg i uge 42, hvor den fint på Gps viste 207 km/t :twisted:

Mht. at få samme farve, så klarer en dygtig autolakerer det uden problemer. Jeg har en dygtig i Aarhus, som jeg bruger. De skal blot have farvekoder på bilen også blander de og det passer perfekt. Lad bære med selv at lave noget med en spraydåse, så ligner bilen blot en gammel slæde på 20 år malet af en dårlig hjemmelakerer :)

Så alt i alt hold liv i den og du har en fantastisk bil i mange år.

PS. Har en stående i samme model og farve med en rustfri venstre forskærm, hvis det har interesse.

Mvh.
Waltersdorff

http://www.bilgalleri.dk/galleri/317954-volvo_850


Hej Waltersdorff

Er det en farvekode 419 skærm du har? Og hen evt. pris kan du sende mig i en PB. Så tager vi den derfra.

vh
Michael
Schmidt81
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 11
Tilmeldt: man sep 28, 2015 19:36 pm

Re: 850er. Lave rust og ny lak.

Indlægaf Waltersdorff » lør okt 31, 2015 16:18 pm

Så har jeg sendt dig en PB. Ved ikke om du har modtaget den??

Waltersdorff
I en Volvo sidder stjernen bag rattet

Volvo 854, 2.5, 10V, 144HK, år 1996; 0-100 km/t: 10.2 sek.; 300.000km.
Kawasaki ZZR 600, 100HK, år 1994 (mc); 0-100 km/t: 4.0 sek.; 36.000km.
Brugeravatar
Waltersdorff
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 360
Tilmeldt: ons maj 16, 2012 15:31 pm
Geografisk sted: Aarhus


Tilbage til Karosseri og Interiør

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 1 gæst