Ulrik Friis skrev:Xenonlygter er en klar forbedring, men du skal være opmærksom på, at der skal skiftes en shunt i CEM, hvis ikke CAN bussen skal melde fejl i lygterne. Og at den næppe går gennem et syn, da den heller ikke har automatisk lygtehøjdeindstilling som sendes fra en særlig sensor på bagakslen. Og dette kan desværre ikke eftermonteres.
Det er muligt synsmanden overser denne detalje, hvis dit lys er indstillet korrekt, og der ellers ikke er bemærkninger til bilen, men du har en højdejustering af lygterne siddende ved siden af dæmpningen af instrumentbelysningen, som vil afsløre dig. Sådan en sidder der ikke i en bil med fabriksmonterede xenon lygter.
Og sidste forhindring er ledningsnettet, der forbinder lygterne med bilen. Det skal ændres radikalt. Der findes vejledninger til dette på svxc.se og jagrullar.se.
Det undrer mig, at det ikke er lykkedes dig at polere "glasset" op. Jeg har efterhånden set rigtig mange vellykkede istandsættelser af plastik-lygte-glas.
Måske er mine evner blot ikke som andres...
Jeg har afprøvet 3-4 forskellige poleringsmidler til matte lygteoverflader uden det på nogen måde bliver ok.
Din beskrivelse vedr. montering af et sæt xenonlygter besvarer alle mine spørgsmål, og den sag ligges i graven. Vil istedet for afprøve "lygteglassene" i linket ovenover.
VH Kim