Jeg har en kammerat der er igang med en tagsænkning, og der skulle ikke være nogen problemer med at få den synet med det! Jeg går selv med samme tanker på min Amazon, men der er lige et par andre prioriteter der kommer først! Der er heller ingen afgift på en tagsænkning (For biler med selvbærende karosse fra før 1974), men det er der tilgengæld hvis den bliver til en cab! En bobbel ligger feks på ca 7000kr i afgift ved konvertering til cab, og indebærer bla at der skal svejses nogle specielle vanger i! Har også en kammerat der leger lidt med det!
Der kan måske bliver lidt problmer med syn af en cab, så snak evt med din synsmand. Alternativt kan du købe en 210 ramme, og montere en Amazon karosse på den! Så skulle cab-konverteringen ikke volde de store tovtrækkerie med syn!
Jeg ved at Ole Callesen (Formand for Amazon klubben) har fået synet en Amazon cab (På en standard selvbærende karosse), og han siger også han ligger inde med de godkendelses papirer der skulle gøre det lettere at syne en sådan! Meeeen kære Ole syntes det er sjovere at det kun er ham der har en, frem for at vi andre også kan få toppen af! Så dem holder han vist for sig selv! Men prøv da evt at kontakte ham, det kan jo være han er blevet lidt flinkere!
Jeg kender en fra Finland som har både en tagsænket HGV og en alm to-døres, kan evt sende dig et par billeder af dem hvis det er!
Angående det med en 3500 Rover (Buick) V8 i din Amazon, så har staten lidt luret på dem der er blevet solgt med de motorer ( i 80-120.000krs klassen) så de føler sig jo snydt og så er afgiften steget til omkring 22.000kr!
Men kom evt til Kolding Volvo træf her næste weekend, der plejer at komme en eller to stk som har V8 i!
Mvh
Mikael