Side 1 af 1

Cabriolet eller sænkning af tag på en amazon

Indlæg: lør aug 12, 2006 23:57 pm
af Steenbuck
Jeg forsøger at finde ud af hvad jeg må gøre. Jeg har en volvo amazon fra ´69. Jeg har købt en rover 3500 V8. Jeg har en ide om enten at sænke taget eller helt lave den til en cabriolet. Jeg ville gerne have skiftet bagtøjet ud med et jaguar bagtøj. Men....hvad med typegodkendelser, afgifter og tilladelser. Er der nogen der har prøvet det eller ved hvor jeg kan finde indformation?

Indlæg: man aug 28, 2006 20:32 pm
af mikaelmtb
Jeg har en kammerat der er igang med en tagsænkning, og der skulle ikke være nogen problemer med at få den synet med det! Jeg går selv med samme tanker på min Amazon, men der er lige et par andre prioriteter der kommer først! Der er heller ingen afgift på en tagsænkning (For biler med selvbærende karosse fra før 1974), men det er der tilgengæld hvis den bliver til en cab! En bobbel ligger feks på ca 7000kr i afgift ved konvertering til cab, og indebærer bla at der skal svejses nogle specielle vanger i! Har også en kammerat der leger lidt med det! :)

Der kan måske bliver lidt problmer med syn af en cab, så snak evt med din synsmand. Alternativt kan du købe en 210 ramme, og montere en Amazon karosse på den! Så skulle cab-konverteringen ikke volde de store tovtrækkerie med syn!

Jeg ved at Ole Callesen (Formand for Amazon klubben) har fået synet en Amazon cab (På en standard selvbærende karosse), og han siger også han ligger inde med de godkendelses papirer der skulle gøre det lettere at syne en sådan! Meeeen kære Ole syntes det er sjovere at det kun er ham der har en, frem for at vi andre også kan få toppen af! Så dem holder han vist for sig selv! Men prøv da evt at kontakte ham, det kan jo være han er blevet lidt flinkere! :)

Jeg kender en fra Finland som har både en tagsænket HGV og en alm to-døres, kan evt sende dig et par billeder af dem hvis det er!

Angående det med en 3500 Rover (Buick) V8 i din Amazon, så har staten lidt luret på dem der er blevet solgt med de motorer ( i 80-120.000krs klassen) så de føler sig jo snydt og så er afgiften steget til omkring 22.000kr! :roll: Men kom evt til Kolding Volvo træf her næste weekend, der plejer at komme en eller to stk som har V8 i!

Mvh
Mikael

Indlæg: ons aug 30, 2006 21:48 pm
af Duett
Hej. Jeg kunne ikke være mere enig, men det med rammen fra en 210er er ikke så simpelt som beskrevet. Rammen i en duett er nemlig en reservedel! Stelnummeret sidder på karosseriet på torpedoen, og man skal derfor benytte den sammen med rammen for at få ekvipagen godkendt. Det vil nok tage et "par timer" med svejseværk og hammer at få det krydset sammen, men god arbejdslyst! Mvh Duett

Indlæg: fre sep 01, 2006 9:52 am
af Gæst
Duett skrev:Hej. Jeg kunne ikke være mere enig, men det med rammen fra en 210er er ikke så simpelt som beskrevet. Rammen i en duett er nemlig en reservedel! Stelnummeret sidder på karosseriet på torpedoen, og man skal derfor benytte den sammen med rammen for at få ekvipagen godkendt. Det vil nok tage et "par timer" med svejseværk og hammer at få det krydset sammen, men god arbejdslyst! Mvh Duett


Ok, jamen når man så alligevel er igang med at flytte torpedopladen så tilpasser man den også "bare" så man bagefter kan få sin V8´er til at være der! :wink:

Indlæg: fre sep 01, 2006 18:28 pm
af Gæst
Man kan vel også bare købe et skrammel af en gammel Ford Mustang, og se at få det dér V8 ud af kroppen.. - når man så er klar, ruller man sin solide, pålidderlige Amazon frem fra garagen igen..

:idea:

Indlæg: tirs sep 05, 2006 23:07 pm
af Jeppe
Hej


Jeg kan ikke forstå at det skulle være lykken med en V8-motor i en Amazon. Medmindre man godt kan lide at støtte statskassen.... for først koster det en registreringsafgift og derefter koster det masse af benzinafgift hver gang man tanker - En V8'er er altså tøstig.

Så er det da sjovere at tune den gamle B18 eller B20 og det er muligt at hente den samme mængde heste ud af original motoren med en seriøs tuning. Men lyden bliver ikke den samme, men bilen forbliver tro mod det oprindelige udgangspunkt.


Mvh

Jeppe

Indlæg: ons okt 18, 2006 23:13 pm
af Gæst
Jeppe skrev:Hej


Jeg kan ikke forstå at det skulle være lykken med en V8-motor i en Amazon. Medmindre man godt kan lide at støtte statskassen.... for først koster det en registreringsafgift og derefter koster det masse af benzinafgift hver gang man tanker - En V8'er er altså tøstig.

Så er det da sjovere at tune den gamle B18 eller B20 og det er muligt at hente den samme mængde heste ud af original motoren med en seriøs tuning. Men lyden bliver ikke den samme, men bilen forbliver tro mod det oprindelige udgangspunkt.


Mvh

Jeppe


Hehe... Jeg syntes det kunne være sjovt at prøve med en V8´er i en Ámazon, ikke en klassisk Rover/ BUick men en smallblock Chevy. Men jeg er også alt alt for nærig til at ville betale statskassen penge for det!

Og tro mod det oprindelige udgangspunkt, så er der da vist nogle rygter om at Volvo lavede et par Amazoner med V8´er, eller ihvertfald havde det på tegnebrættet til det amerikanske markede!! :-)

Og angående det med at købe en Mustang, venner lader ikke venner købe Mustangs!!! ;-)

...

Indlæg: ons maj 02, 2007 21:28 pm
af mikaelmtb
Steenbuck:

Er du kommet videre i dine planer/overvejelser?

Mikael

(Min kammerat har fået sin tagsænket nu, der skal lige bygges nogle andre hidsige ting i den før syn. Men den kommer ihvertfald til at vække opmærksomhed i hele den danske bil-scene (Ikke mindst Volvo scene) når den står færdig her næste sommer!

Re: Cabriolet eller sænkning af tag på en amazon

Indlæg: tirs jun 16, 2015 14:21 pm
af mikaelhoej
Hej

Har et spørgsmål ang. sænkning af tag på en 121. hvad gør man med ruderne, de skal jo tilpasses hvordan gøres dette.