Original eller uoriginal forrude

Fra rustreparation til sædejustering.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Original eller uoriginal forrude

Indlægaf kimbo » tors nov 01, 2018 7:33 am

Skal have ny forrude i Volvoen, den er revnet. Vi har regnsensor og er den ligeglad om det er original eller uoriginal forrude der sidder i, hvad er jeres erfaring :?:
V70 aut. D3, 2011
Peugeot 207, 1.6 HDI, 2011
kimbo
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 44
Tilmeldt: man jul 27, 2015 12:43 pm
Geografisk sted: Fyn

Re: Original eller uoriginal forrude

Indlægaf Kim S » tors nov 01, 2018 8:26 am

Ruden skal bare være beregnet/forberedt til de sensore der er, samt have de samme kvaliteter der står på den gamle ( står nogle tal i et hjørne af ruden ) om der står volvo eller ej er lige meget, det koster lidt (meget) mere ved volvo.
Men tror næsten at de vil blive lavet samme sted, bare med andet stempel i ( lidt lige som nogle udstødninger der står bil navn i....... nyt mærke ..ny matrise )
Skal lige understrege at det er IKKE noget jeg ved noget om, ang. hvor/hvem der laver hvad, har bare læst/hørt at det foregår sådan.... :D
Volvo V70 2,4T Aut. AWD 01
Kim S
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 283
Tilmeldt: man feb 01, 2016 17:06 pm
Geografisk sted: 2830 Virum

Re: Original eller uoriginal forrude

Indlægaf Peter_C » man nov 05, 2018 22:53 pm

Erfaring ved jeg ikke om man kan kalde det, for jeg har kun prøvet forrudeskift med regnsensor en gang, men jeg valgte altså "livrem og seler-løsningen og lod Volvo lave det. Dels står der så stadig "Volvo" nederst til højre på ruden og dels ville enhver form for bøvl med kalibrering af regnsensoren være deres problem, forstået på den måde at jeg ikke skulle kastes frem og tilbage mellem en uautoriseret rudeskifter og Volvoværkstedet der skulle kalibrere, hvor de begge 2 ville give den anden skylden for et evt. problem.

Jeg har efterfølgende hørt at regnsensor ikke skulle være så stort et problem for de uautoriserede. Det er værre med lane-assist kameraer, nødbremsekameraer m.v.

Anyway ... jeg har glasskadeforsikring og selvrisikoen er den samme uanset hvor det bliver lavet, så valget blev Volvo.

MVH Peter
I stalden:
2008 Volvo V70n 2,5T Aut.
2011 Volvo S60 D3 Aut.
1990 Peugeot 309 GTI16 Grp. KRB Rallybil
1969 Pontiac Firebird 400
Brugeravatar
Peter_C
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 999
Tilmeldt: man okt 22, 2007 11:07 am
Geografisk sted: Midtsjælland

Re: Original eller uoriginal forrude

Indlægaf Claus » tirs nov 06, 2018 0:11 am

På knægtens V50 fik skiftet forrude og der kom regnsensoren ikke til at virke på en uroginal rude.
Så skiftede de regnsensoren det virkede heller ikke. Bilen blev kørt til Volvo som på forsikringen skiftede til en original rude så virkede det igen..
Så den erfaring vi har skift til orginal, forsikringen betaler.
,
Venlig hilsen
Claus

_____________________________________________________________
Tidligere 242, 245, 245 igen, 940, S70, V70 ll AWD, V70 lll 2,5T, VIDA DICE.
Nu en Volvo XC40 P8 AWD Recharge 2023.
Suppeleret med en lille Renault Clio 2 fra 2008
Claus
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 3049
Tilmeldt: søn nov 07, 2010 10:29 am
Geografisk sted: Vedbæk. Nordsjælland

Re: Original eller uoriginal forrude

Indlægaf Ulrik Friis » fre nov 16, 2018 19:13 pm

En erfaring:
Jeg fik skiftet forrude på eget initiativ uden medvirken af forsikringsselskab, da ruden var blevet uigennemsigtig ved kørsel mod efterårssolen. Jeg har ikke regnsensor. Jeg fik det gjort hos Dansk Bilglas, som gav en super service. Da den gamle rude blev afmonteret kunne montøren se, at en tidligere rudeudskiftning var foretaget med brug af voldsom fremfærd. Der var skrabet godt i kanten med rust til følge, men montøren sleb, primede og lakerede skaderne inden han satte den nye rude i. Det var bare super.

Ruden kom fra Kina, og det viste sig, at der var nogle optiske forvrængninger når jeg kiggede over mod højre. Senere var jeg ude for et stenslag, som blev repareret samme sted, men det blev ikke kønt, hvilket primært skyldtes rudens beskaffenhed. Jeg har ikke meget forstand på ruder, men jeg ved dog at stenslags reparationer primært skal forhindre fugt i at komme imellem lagene i ruden. Det lykkedes ganske vist, men sikke en plamage han efterlod.

Jeg skal snart have skiftet ruden igen, og jeg vil nok gå efter en anden rude end en der kommer fra Kina.
mvh
Ulrik
XC40 P8 AWD Recharge 2022
Fra 2007 til 2021: V70 D5 Aut. 2002
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 2070
Tilmeldt: søn okt 07, 2007 16:37 pm
Geografisk sted: Nord f. Kbh.

Re: Original eller uoriginal forrude

Indlægaf johqui » søn dec 16, 2018 0:47 am

Har fået skiftet en forrude hos Volvo og alt virkede efterfølgende som det skulle.
Har senere fået skiftet forrude igen uoriginalt hos glasfirma. Efterfølgende levede regnsensoren sit eget liv. Desværre gik det 2 måneder før det gik op for mig. Dumt af mig, for forsikringen betalte.

Vh.
Johnny
245 D6 '81
740 Turbodiesel intercooler' 87
940 Turbodiesel intercooler '96
V70 D5 AWD aut. '06
johqui
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 306
Tilmeldt: lør aug 07, 2010 15:29 pm
Geografisk sted: 6000


Tilbage til Karosseri og Interiør

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 11 gæster