Ceramic coating

Fra rustreparation til sædejustering.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Ceramic coating

Indlægaf Koldstart » søn sep 15, 2019 11:06 am

Vi har bestilt en ny V60, som bliver leveret om nogen måneder. Jeg overvejer om "Ceramic Coating" er omkostningen værd.
Jeg er ikke så god til at pusle om bilen i det daglige. Det bliver til en maskinvask i ny og næ, ikke meget mere. Så derfor:

Er der nogen herinde der har erfaringer med "ceramic coating"?

Jeg har set en del film på Youtube, og resultatet virker ganske "glossy" og umiddelbart overbevisende. Men er det investeringen værd? ... og hvornår?
Hvis behandlingen koster det samme, skal jeg så lade bilen gennemgå den nu, før salt og vintersnavs, eller skal jeg hellere vente til foråret?

Jeg har naturligvis fået et tilbud på coating fra forhandleren. Prisen er høj, men ikke urimelig. Det kan i givet fald betyde, at den ny Volvo leveres fra forhandleren i coated tilstand, med bare 1-2 km på tælleren.

Bilen bliver leveret fra Autoforum i Hillerød. Sælger virker meget seriøs og reel. Men som sagt kender jeg ikke deres klargøringsstandard når det handler om Ceramic coating. Så jeg tænker: Måske er der nogen herinde som kan rådgive og måske give et tip om alternativt sted?

Lille note: Har allerede haft fat i Ditec i Holte. Deres track-record er fin på nettet, men deres priser også høje (over 8.000).
Koldstart

Volvo V60 II D4 MY2020
Brugeravatar
Koldstart
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 218
Tilmeldt: søn apr 13, 2014 20:05 pm
Geografisk sted: Vedbæk

Re: Ceramic coating

Indlægaf Shadows » man sep 16, 2019 20:31 pm

Bo fra Ditec gør ikke noget halvt 8) Det tager flere dage at Ceramic coate en bil, deraf prisen. Mange penge er ikke det samme som dyrt.
Men hvis forhandleren kan stå indefor at behandlingen er gjort korrekt og ikke bare noget kina-væske som deres klargøringsmand sjasker på, kan det jo også være OK. Men check det!

Men,... uanset hvad du vælger så ville jeg få det gjort før den har kørt noget som helst !!!
... pt Volvoløs
Mercedes-Benz 450 SL ‘73
Shadows
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1515
Tilmeldt: man apr 02, 2007 19:50 pm
Geografisk sted: 2900


Tilbage til Karosseri og Interiør

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 3 gæster