V70 soltag - DIY - GDS - kan man (jeg) det?

Fra rustreparation til sædejustering.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

V70 soltag - DIY - GDS - kan man (jeg) det?

Indlægaf JAT » tors apr 02, 2020 14:17 pm

Hej i forummet!

Kører jo V70 - 01 uden soltag. Ville godt køre med soltag.

Ser i DBA at der er en venlig mand der vil sælge et komplet originalt soltag.

MEN så kommer der jo nogle spørgsmål:

- Er der for monteret nogle skruehuller i taget i forvejen - eller er det kun når bilen har haft soltag originalt montaret?

- Kan himlen skæres til, så det bliver et pænt resultat?

- Nedløbsrørerne skal jo gå ned i hver hjørnestolpe - kan man regne med at det er muligt at lægge en slange ned i alle fire hjørner?

Kan man (jeg) overhovedet slippe fra dette projekt - på en god måde???

Det eneste jeg er helt sikker på er, at jeg godt kan finde ud af at lave selve hullet i taget, men hvad kræver det der ud over??? :shock:
Venlig hilsen
Jacob

Volvo V70 II - 2.4 - 140 HK - 2001 - Man. gear
JAT
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 60
Tilmeldt: fre maj 10, 2019 23:16 pm
Geografisk sted: Allerød

Re: V70 soltag - DIY - GDS - kan man (jeg) det?

Indlægaf Kim S » fre apr 03, 2020 8:46 am

Tror ikke det vil kunne betale sig, alt elektronik skal følge med, og bilen skal forbi volvo og kodes til elektronikken, himlen skal nok også skiftes til en der har plads til taget samt div skinner. :?
( bilen det kommer fra, skal være afmeldt hos volvo for at de kan kode det el ind fra doner bil, HAR prøvet med et skide bakspejl, alt gik i kludder mudder da jeg satte det ind, det var hos vestergaard de fortalte mig det, og så ville de have nogle tusser :shock: :shock: for at kode det ind, plus jeg skulle sørge for at bilen det kom fra var afmeldt hos volvo = ikke besværret værd, så skilte det gamle ad og skiftede KUN glasset = 10 tommelfinger IKKE for de sarte, kæft et pille arbejde for ikke at ødelægge glasset og det der flydende dims i det )
Mit råd ... glem det, sælg dytten og køb en MED soltag, så er du også sikker på at det passer perfekt ( hvis fabriks monteret ) kan dog stadigvæk blive/være utæt pga dårlig vedligehold, MANGE glemmer lige at servicerer soltaget ( tror sgu ikke engang det står opført som punkt på alm lille service kun på total service )
nyd din dyt eller køb anden .... sorry :)
Volvo V70 2,4T Aut. AWD 01
Kim S
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 283
Tilmeldt: man feb 01, 2016 17:06 pm
Geografisk sted: 2830 Virum

Re: V70 soltag - DIY - GDS - kan man (jeg) det?

Indlægaf JAT » fre apr 03, 2020 10:36 am

Kim S skrev:Tror ikke det vil kunne betale sig, alt elektronik skal følge med, og bilen skal forbi volvo og kodes til elektronikken, himlen skal nok også skiftes til en der har plads til taget samt div skinner. :?
.....
Mit råd ... glem det, sælg dytten og køb en MED soltag, så er du også sikker på at det passer perfekt ( hvis fabriks monteret ) kan dog stadigvæk blive/være utæt pga dårlig vedligehold, MANGE glemmer lige at servicerer soltaget ( tror sgu ikke engang det står opført som punkt på alm lille service kun på total service )
nyd din dyt eller køb anden .... sorry :)


Jaa tror desværre du har ret. Jeg er egentligt ikke så bange for elektronikken, da jeg jo alligevel skal trække ledninger ned til et par knapper på instrumentpanelet eller på kardan tunnelen, men du har jo ret i at himlen jo også skal (til)passes - og så kan jeg bare ikke se hvor man kan skrue den fast i taget.

Jeg er jo ikke interesseret i at have 6-8 skruer stikkende op gennem taget, det tror jeg jeg ville komme til at ærgre mig over .... I den forbindelse har jeg fået at vide, at det originale soltag skal monteres fra indersiden (altså fra kabine siden), så der MÅ og SKAL jo være noget at skrue det op i ...

MEN tænk hvis nu der var en alt vidende VSr der kunne fortælle, at taget sørme er forberedt for montage af et sådan soltag - SÅ havde jeg sprunget ud i det.

Well - det var den ide der blev skudt ned Kim S - jeg tror du har ret. Tak for dit input :-)

Så med mindre der kommer en på banen der siger, jeg ved det mekanisk kan lade sig gøre, så ligger den - ideen - der og er død og begravet.
Venlig hilsen
Jacob

Volvo V70 II - 2.4 - 140 HK - 2001 - Man. gear
JAT
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 60
Tilmeldt: fre maj 10, 2019 23:16 pm
Geografisk sted: Allerød

Re: V70 soltag - DIY - GDS - kan man (jeg) det?

Indlægaf jantt » lør apr 04, 2020 18:20 pm

Jeg ville heller ikke kaste mig ud i det.

PS bruger aldrig mit soltag
Nu :
Volvo C70 2000 2,4T 290 HK + Buick Skylark Custom 1969

Før :
Volvo 850 GLT 1992
Opel Admiral B 1971
Buick Century Custom Luxus Colonade Hardtop Sedan 1973
Toyota Corolla 1991
Toyota Corolla Glassback 1991
jantt
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 318
Tilmeldt: lør jun 28, 2014 18:18 pm
Geografisk sted: Herlev


Tilbage til Karosseri og Interiør

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 3 gæster

cron