XC 60 årg 2012 Utæt ved tagræling

Fra rustreparation til sædejustering.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

XC 60 årg 2012 Utæt ved tagræling

Indlægaf Zøylner » tirs nov 28, 2023 20:30 pm

Min 10 år gamle xc 60 volvo er blevet utæt ved de to nedfældede tagrælinger. Volvo har forklaret at de har oplevet det i flere tilfælde. Loftet skal frigøres og så kan man komme op og løsne 4 møtriker i hver side. Derefter skal gummipakningerne skiftes.

Jeg startede med at afmontere batteriets pluspol. Jeg valgte plus, fordi den er lettest at komme til.

Jeg har derefter afmonteret loftet og fået adgang til 3 møtrikker i hver side.

Men i hver side er hovedairbagens gaspatron (tror jeg at det er) monteret så den lukker hullet til den sidste møtrik.

Det er en umådelig smart konstruktion som Fords ingenører selvfølgelig må bære ansvaret for :D .

Nu er mine spørgsmål:

1: Skal jeg for at være på den sikre side afmontere minuspolen fra batteriet inden jeg afmonterer hovedairbagene?

2: Kan man afmontere gule airbagstik uden at der efter processens afslutning popper en airbaglampe op? Jeg bliver simpelthen nødt til at fjerne “gardinerne” for at kunne komme ind til den sidste møtrik.

3: Er der nogen i dette forum der har erfaringer med denne ret trælse reparation?
Zøylner
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: lør sep 24, 2016 8:09 am

Re: XC 60 årg 2012 Utæt ved tagræling

Indlægaf V70-Roskilde » lør dec 02, 2023 20:54 pm

MIt GÆT er at du godt kan afmontere den mens batteriet er frakoblet. Og det er nok at tage en af polerne på batteriet af.
HVIS du skulle få en fejlmeddelelse bagefter er det nok stadig langt billigere at få den slettet hos Volvo end at lade dem lave det hele.
V70-Roskilde
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 145
Tilmeldt: tors jun 22, 2017 22:26 pm


Tilbage til Karosseri og Interiør

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 3 gæster