Utæt forrude-gummiliste på Amazon

Fra rustreparation til sædejustering.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Utæt forrude-gummiliste på Amazon

Indlægaf Søren B » søn maj 18, 2008 17:40 pm

Hej forum,

Jeg har en utæthed ved forruden på min Amazon. Det drejer sig om, at det drypper ind i øverste venstre hjørne, når det regner. Jeg har haft inderlisterne af, for at se om kanten skulle være tæret i karroseriet. Det er den heldigvis ikke. Det er måske den gamle tætningsmasse, der er blevet gammel og sprød.
Jeg har læst mig til, hvordan man afmonterer alulister, gummilister og rude, men kan ikke gennemskue hvor svært det måske er?!?
Gummilisten ser fin ud hele vejen rundt, og kanten er ikke plastret til med polyeutanfugemasse e.lign.

Spørgsmål:
Er det svært at afmontere og genmontere rude, gummi m.m.
Kan man gøre det alene?
Hvad er bedst egnet som tætningsmasse?
Er det overhovedet nødvendigt at afmontere det hele, eller er der et fif til hvordan man tætner det, uden det ser hæsligt ud bagefter?

På forhånd tak!
Søren
Brugeravatar
Søren B
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 86
Tilmeldt: tirs jan 31, 2006 1:09 am
Geografisk sted: Århus C

Indlægaf Dixie4y » tirs maj 20, 2008 20:00 pm

.....det er ikke det store problem, at rive forruden ud og isætten den igen...den store opgave er at få alulisten på plads igen.....rigtig rigtig god fornøjelse.
Anbefaling: kør bilen hen til en autorudeforretning, lad dem gøre arbejdet for dig, det er relativt billigt og hvis de knækker ruden, køber de en ny til dig....under 500 kr.

Prøv ikke selv at tage ruden ud, det er et tomandsjob

Dixie4y - midtjylland
Brugeravatar
Dixie4y
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 94
Tilmeldt: fre nov 23, 2007 14:37 pm
Geografisk sted: 8930 Randers

Utæt forrude-gummiliste på Amazon

Indlægaf Søren B » tors jun 19, 2008 23:39 pm

Tak for indlægget, Dixie!

Jeg var forbi Dansk Bilglas for nylig. Han sprøjtede en sort masse ned bag gummilisten. Det tog ca. 15 min. Med sprit og knofedt lykkedes det at få kanten rigtig pæn efterfølgende. Glasmanden siger, at han tidligere har gjort dette med succes på andre klassiske biler med denne type gummilister.
Nu må tiden vise om det er tilstrækkeligt. Hvis ikke, må vi gå lidt mere drastisk til værks, siger han! Ja, hva' ellers!

Mvh
Søren
Brugeravatar
Søren B
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 86
Tilmeldt: tirs jan 31, 2006 1:09 am
Geografisk sted: Århus C


Tilbage til Karosseri og Interiør

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 13 gæster