Kofangere - et "must" til syn?

Fra rustreparation til sædejustering.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Kofangere - et "must" til syn?

Indlægaf Anders K » fre okt 17, 2008 12:21 pm

Hej Folkens!

Jeg er jo igang med en god gammel 61'er PV544. Det går stille fremad, men for hulen hvor er der meget rust. Karrossen ser egentlig ikke så slem ud, men der er ingen bund tilbage, og vangerne er lige så sprøde som mariekiks. Så får man også trænet sin svejsearm!

Nu til spørgsmålet: Når man kigger PV'er fra Sverige, er der rigtig mange af dem der har fået afmonteret kofangerne. Det har jeg ikke planer om, men jeg kom til at tænke på om sådan et indgreb kan godkendes herhjemme? Jeg ved godt at nummerpladebelysning og så videre skal være der fortsat, men ellers?

Kort og godt, kan en bil synes uden kofangere?
Anders K, 61'er PV544...
Anders K
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: fre maj 30, 2008 8:14 am
Geografisk sted: Aalborg

Indlægaf Helle&JP » fre okt 17, 2008 12:34 pm

Kort og Godt.... NEJ DET KAN DEN IKKE....

men den lidt længere... Tja, det kommer temmelig meget an på den synsmand, du får den synet hos.

(Uden kofangere, er en konstruktiv ændring, som forudsætter ny type godkendelse... )
Samt at kofanger vist nok, er noget sikkerheds-noget....

DOG, er bilen synet og godkendt i et andet EU-land, så skal den også godkendes herhjemme....

Sådan kort fortalt
Helle&JP
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 26
Tilmeldt: ons apr 02, 2008 11:20 am
Geografisk sted: Sønderjylland

Indlægaf VolvoSport » fre okt 17, 2008 12:45 pm

Til diverse Volvo træf rundt i hele landet, har jeg set rigtig mange Volvo PV 544 og Volvo Amazon uden kofangere. Jeg har endda også selv haft en Volvo Amazon uden bagerste kofanger. Og der har aldrig været problemer til syn.
Selvfølgelig skal kofangerbeslagene afmonteres, så de ikke stritter ud fra karossen, men ellers kan jeg ikke se, hvad der skulle være årsag til, at den ikke kan synes uden kofangere. En PV har jo dejlige runde former bag kofangerne.

At en bil er synet og godkendt i et andet EU land er overhovedet ikke ensbetydende med at bilen også kan godkendes i Danmark.

Men er du i tvivl om noget kan godkendes til syn, kan man jo spørge i synshallen inden man møder op. Det har jeg ofte gjort, når der er noget jeg har været i tvivl om. Det koster ikke noget at spørge.

Mvh Christian
VolvoSport
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 859
Tilmeldt: tors nov 08, 2007 20:29 pm
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf JHA » fre okt 17, 2008 22:13 pm

Hej.
Jeg har lige fået synet min amazon uden forreste kofanger.
Mvh
JHA
JHA
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 20
Tilmeldt: tors okt 16, 2008 16:01 pm
Geografisk sted: 9550 Himmerland

Indlægaf Bronco » søn okt 19, 2008 0:00 am

Hejsa har mange mange gange fået Volvoer synet uden kofangere, oftest nogen som Jeg fik synet midt i restaurering - aldrig noget problem - og egen V8 121 er jo også uden kof. altså: no problemo.
PS Og den skal aldrig have kof. der er mont skørter istedet, I kan se den på Bilgalleriet.DK - den er candyrød.
Hilsen Niels
121 original årg 65
740 st ct car årg 87
245 st car årg 77 projekt 3.0 aut
Brugeravatar
Bronco
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 634
Tilmeldt: tirs jul 18, 2006 20:23 pm
Geografisk sted: 7080 Børkop


Tilbage til Karosseri og Interiør

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 3 gæster