Ting man skal se efter på 240/245

Fra rustreparation til sædejustering.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Ting man skal se efter på 240/245

Indlægaf Kennet B » lør jul 18, 2009 7:52 am

Hej her inde :-)

Jeg har fået den ide at jeg godt kunne tænke mig en Volvo 240 GLT fra 87, er der noget specielt man skal kigge efter mht rust og andre ting der kan være svagheder i denne model ??

Mvh Kennet B
Kennet B
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: tors jul 16, 2009 20:22 pm

Re: Ting man skal se efter på 240/245

Indlægaf Hr. SmåSur » lør jul 18, 2009 19:47 pm

Hvorfor lige fra '87? :)

Men 240 modeller fra midt'80'erne ruster - de ruster - de ruster - de ruster - de ruster - de ruster - de ruster - de ruster.... ganske enkelt. Hold fingerne væk hvis den ser mistænklig ud mht. rust.

Altså - lidt umiddelbar sammenhæng mellem antallet af kørte kilometer og bilens generelle stand er alt du behøver at bekymre dig om.. Sådan lidt kort sagt. Du skal ikke bekymre dig om mekanisk stand - skal der skiftes noget, er det jo til at tage og føle på og findes i tusinde-tons-vis - det er rusten der dræber dem.
Hr. SmåSur
Adminstrator
Adminstrator
 
Indlæg: 528
Tilmeldt: tirs dec 26, 2006 21:54 pm
Geografisk sted: Omkring Kbh

Re: Ting man skal se efter på 240/245

Indlægaf Kennet B » lør jul 18, 2009 21:50 pm

Det er pga jeg har fundet en i meget fin stand i Viborg fra 87, men jeg kommer selv fra sjælland så jeg ville lige høre, hvad man skulle kigge efter inden jeg begik mig ind i en handel
Kennet B
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: tors jul 16, 2009 20:22 pm

Re: Ting man skal se efter på 240/245

Indlægaf Volvo4life » lør jul 18, 2009 22:39 pm

Ville være meget grundig med at kigge efter rust.

Havde en 85er som rustede næsten ligeså hurtigt som jeg kunne lave det. Husk at 87 modellen har fået sat plastik over flere af rustfælderne, så der skal kigges godt efter. Døre, baljer, omkring ruder, a stolpe, undervogn generelt osv.

Medmindre du er meget stor fan at 240eren eller den er meget billig ville jeg nok vælge en 700/900 istedet. De er meget bedre mht rust.

Selvfølgelig kunne en 240GLT6 være en dejlig bil at have til udstillingsbrug, hvis det er den variant du har kig på. Den almindelige GLT synes jeg ikke er noget særligt.
Har kørt Volvo 8V, 10V, 12V, 16V, 20V og 24V
Farve 417 - hvad ellers...
Brugeravatar
Volvo4life
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1946
Tilmeldt: lør mar 04, 2006 0:44 am
Geografisk sted: København

Re: Ting man skal se efter på 240/245

Indlægaf Volvo4life » lør jul 18, 2009 22:52 pm

Er det den bil?

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.a ... d=61031925


Pæn, men ligeså flad som en almindelig 240DL. 87eren har 113hk og ikke en B230E med 129hk som de tidligere.

GLT på den årgang betyder groft sagt sorte lister. Listerne over forlygterne er forkerte (chrom).
Har kørt Volvo 8V, 10V, 12V, 16V, 20V og 24V
Farve 417 - hvad ellers...
Brugeravatar
Volvo4life
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1946
Tilmeldt: lør mar 04, 2006 0:44 am
Geografisk sted: København

Re: Ting man skal se efter på 240/245

Indlægaf Kennet B » søn jul 19, 2009 7:41 am

Nej det er ikke den:-)
Kennet B
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: tors jul 16, 2009 20:22 pm

Re: Ting man skal se efter på 240/245

Indlægaf Lass » tirs jul 21, 2009 23:31 pm

Tjek panelerne for vand. Ventilations risten under foruden, har forbindelse ned i panelerne . Så hvis afløbne i panelerne er stoppet kan der let stå 50-100l vand i dem. Og man kan ikke se det, andet at bilen ruster op inde fra. Så prik en skruetrækker op i afløbene, hvis der begynder at løbe vand ud, så hold dig langt væk.
Lass
 


Tilbage til Karosseri og Interiør

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster

cron