Efterbehandling af rust

Fra rustreparation til sædejustering.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Efterbehandling af rust

Indlægaf Volvo4life » søn mar 26, 2006 12:05 pm

Skal til at bl.a skifte forskærme på Volvoen og kunne godt tænke mig at vide om der er nogen der har erfaringer med at beskytte pladedele mod rust. Der er en lille smule overfladerust på indersiden som nemt kan fjernes, men hvad gør jeg bagefter? Zinkspray, rusthæmmende maling, diverse metalgrundere eller hvad? Det er nemt nok at finde et produkt på hylden med virker det?

Er der iøverigt nogen der har prøvet maling der kan males direkte på rust? Har et par detaljer på undervogen som jeg ville rense og forsøge at male for derfter at give et lag "rigitig" rustbeskyttelse. Nogen der har erfaringer med dette eller bedre forslag? Der er heldigvis kun tale om let overfladerust.

På forhånd tak
Har kørt Volvo 8V, 10V, 12V, 16V, 20V og 24V
Farve 417 - hvad ellers...
Brugeravatar
Volvo4life
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1946
Tilmeldt: lør mar 04, 2006 0:44 am
Geografisk sted: København

Indlægaf Amazon » tors mar 30, 2006 6:29 am

Hej Volvo4life.
Jeg har med stor succes fjernet overfladerust ved blot at slibe og rengøre overfladen. Derefter har jeg malet med en rødbrun grundmaling (køb en god kvalitet) og til sidst fik den et tyndt lag textyl. Det var dog på et ikke synligt sted.

Mvh Klaus
Amazon
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 87
Tilmeldt: man jan 30, 2006 11:12 am
Geografisk sted: Odense

Rust og maling

Indlægaf Klågem » fre apr 14, 2006 14:15 pm

Hey. Hvis du har skærmene af din bil er det bedste at slibe al rusten væk. derefter smider du dem ned til en autolakerer og spørger ham om han kan male dem indvendig. farven er jo ligemeget. derefter giver du dem tectyl. tager pawa´s produkter. først pv 315 lys. derefter pv100 sort. så er der ikke noget rust der de næste mange år.
Det er den fremgangsmåde vi lærte da jeg var i lære hos volvo som pladesmed. og den er effektiv.
Sørg for at maleren giver dem grunder.
Håber at du kan bruge det til noget.
Med hensyn til undervognen er den gode gl.dags hammerlack nok noget af det stærkeste og bedste der findes. Alfa og Omega er jo at få lukket af med en solid lack så vand og fugt ikke kan trænge igennem. Mén husk at bilen må ikke blive for tæt. vand og fugt skal også kunne komme ud , hvis det først kommer ind
Klågem
V70 III D5 momentum 185hk 6 gears aut. 08´
Billede

PPC-fejlkodelæser
Icarsoft VOL II

Tidligere biler:
Volvo v70 II D5 185 hk Millennium auto 2006
855 2,0 T5 263HK 382NM 94´
765 2,3 TIC 90´
745 Gle 86´
744 Gle 84´
744 Turbo 84´
121 quick 67´
Brugeravatar
Klågem
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 5381
Tilmeldt: lør mar 04, 2006 2:15 am
Geografisk sted: 9690-Jammerbugten

Indlægaf Volvo4life » man apr 17, 2006 21:06 pm

Tak for svarene.

Skal til at kigge nærmere på skærmene imorgen. Regner med at grunde og male dem indvendig, men er blevet lidt i tvivl om de skal have rustbeskyttelse. Har hørt at der ofte er lidt silikone i disse produkter og da bilen skal males bagefter vil det nok ikke være smart hvis der kommer lidt på de forkerte steder.

Skal nok vende tilbage med hvad det endelige bliver.
Har kørt Volvo 8V, 10V, 12V, 16V, 20V og 24V
Farve 417 - hvad ellers...
Brugeravatar
Volvo4life
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1946
Tilmeldt: lør mar 04, 2006 0:44 am
Geografisk sted: København


Tilbage til Karosseri og Interiør

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 13 gæster