Rust ved forrude

Fra rustreparation til sædejustering.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Rust ved forrude

Indlægaf Amazon » man mar 26, 2007 18:12 pm

Hej. Findes der rep. stykker til den nederste kant hvor gummilisten sidder til forruden? Jeg fik nogle små stykker fra Classic Volvo Parts, men de er kun til det yderste stykke, hvor stolpen går ned. Min er desværre hullet som en si hele vejen over :( . Mvh Klaus
Amazon
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 87
Tilmeldt: man jan 30, 2006 11:12 am
Geografisk sted: Odense

Re: Rust ved forrude

Indlægaf Jeppe » tirs mar 27, 2007 22:06 pm

Amazon skrev:Hej. Findes der rep. stykker til den nederste kant hvor gummilisten sidder til forruden? Jeg fik nogle små stykker fra Classic Volvo Parts, men de er kun til det yderste stykke, hvor stolpen går ned. Min er desværre hullet som en si hele vejen over :( . Mvh Klaus



Jeg antager vi taler om en Amazon her :D Jeg er bange for at du ikke rigtig kan finde et helt rep.stykke. Så du skal nok i stedet lede efter en donor bil.

mvh

Jeppe
Brugeravatar
Jeppe
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 395
Tilmeldt: tors feb 16, 2006 11:54 am
Geografisk sted: Viby J.

Indlægaf Amazon » søn apr 01, 2007 18:29 pm

Hej Jeppe.
Ja, det er en Amazon :D jeg må se hvad jeg kan finde. Men det er vist et svagt punkt på mange af de biler.
Amazon
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 87
Tilmeldt: man jan 30, 2006 11:12 am
Geografisk sted: Odense

Re: Rust ved forrude

Indlægaf Carsten » ons apr 04, 2007 13:51 pm

Amazon skrev:Hej. Findes der rep. stykker til den nederste kant hvor gummilisten sidder til forruden? Jeg fik nogle små stykker fra Classic Volvo Parts, men de er kun til det yderste stykke, hvor stolpen går ned. Min er desværre hullet som en si hele vejen over :( . Mvh Klaus


Hej

Har lige været igennem tilsvarende operation. Det kan være svært at få gummilisten tæt igen efter at den har været ude. De inderste sorte metal pyntelister går nemlig ind og maser på gummilisten når skruerne spændes og har tendens til at klemme rudelisten udad !! Pas på med ikke at spænde disse skruer for meget og husk at bruge noget rudesealer med monteringen. Jeg lavede selv noget af den ormædte rudekant ved at ombukke noget fintmasket rustfrit net kombineret med glasfibermasse. Det er stærtkt og ruster ikke. God fornøjelse :)
mvh
Carsten
Carsten
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 64
Tilmeldt: tirs jan 30, 2007 14:38 pm

Indlægaf Jeppe » ons apr 04, 2007 22:16 pm

Amazon skrev:Hej Jeppe.
Ja, det er en Amazon :D jeg må se hvad jeg kan finde. Men det er vist et svagt punkt på mange af de biler.


Ja, de fleste Amazon-kører kender vist til problemet. Ligeså snart man begynder at fornemme at der er en utæthed mellem rude og karosseri bør man hive forruden ud og rense kanten og seale listen omkring forruden på ny.
Min gamle mekaniker mente at det skal man regne med at skulle gøre hver 4-5 år.....


Mvh

Jeppe
Brugeravatar
Jeppe
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 395
Tilmeldt: tors feb 16, 2006 11:54 am
Geografisk sted: Viby J.


Tilbage til Karosseri og Interiør

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 18 gæster