Dørliste på siden af 240

Fra rustreparation til sædejustering.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Dørliste på siden af 240

Indlægaf Kenneth Poulsen » søn apr 03, 2011 19:12 pm

Den er gået løs, den holdt kun 537.000 km og 18 år. :mrgreen:

Men hvad er den bedste mulighed og med hvad, for at "lime" den på igen?

Det er denne her:

Billede
940 stc 1994 425.000 km
Hjemmehørende på Falster
Kenneth Poulsen
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 131
Tilmeldt: man sep 27, 2010 18:27 pm

Re: Dørliste på siden af 240

Indlægaf VolvoSport » søn apr 03, 2011 19:45 pm

Hej Kenneth

Du skal afmontere listen og rengøre den grundigt især på bagsiden, så alt skidt og limrester er væk. Dernæst skal du rengøre dørpladen igen meget grundigt, så alt snavs er væk og overfladen er helt ren.
Så bør du varme listen op f.eks. i en spand med varmt vand, så den bliver mere fleksibel og tørre den helt tør. Den skal stadig være flekskibel.
Du bør IKKE bruge en varmepistol, da det kan ændre overfladen og listen får derved en anden farve. Hvis du alligevel vælger at bruge en varmepistol, så bør du give alle de andre lister samme tur, så farven bliver ens hele bilen rundt.

Så er listen klar til at blive monteret igen og her bør du bruge dobbeltklæbende tape fra 3M. Det fåes i ruller med ca. 20 meter og i forskellige bredder.
Du bør klæbe så mange baner på som muligt på de dele, som kan få kontakt ned dørpladen og sætte det på listen og IKKE på døren.
Når listen sidder hvor du vil have den, skal du trykke den godt fast over det hele og helst i langsgående bevægelser, så du får eventuelle ujævnheder i tapen glattet ud.

Det er sådan jeg "plejer" at gøre og jeg har endnu ikke prøvet, at lister jeg har monteret er sprunget af igen. Jeg har dog ikke testet dem over en periode på 18 år og 500.000 km :wink:

Mvh Christian
VolvoSport
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 859
Tilmeldt: tors nov 08, 2007 20:29 pm
Geografisk sted: Østjylland

Re: Dørliste på siden af 240

Indlægaf Kenneth Poulsen » søn apr 03, 2011 19:59 pm

Tak for tips Christian, har du også et tip til at få resten listen af med, jeg har en kraftig frisørhårtørrer der leverer rimelig varme, men slet ikke som en varmepistol.

Bare så jeg ikke ødelægger noget. :?
940 stc 1994 425.000 km
Hjemmehørende på Falster
Kenneth Poulsen
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 131
Tilmeldt: man sep 27, 2010 18:27 pm


Tilbage til Karosseri og Interiør

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 17 gæster