af Pede66 » fre jul 22, 2011 13:25 pm
Zinken går ikke ind og lukker noget som helst, stenslaget laver et hul i galvaniseringen, der går vand og ilt i, og rusten begynder at dannes,
så zinklaget begynder at slippe, hvorefter rusten skubber zinklaget op og de små buler opstår.
Så når du ser dem ER rusten allerede begyndt at opstå.
En galvanisering er INGEN garanti for at rust ikke opstår, men det forlænger holbarheden.
MVH Peter
Roskilde skrev:Jeg har en del erfaringer med bobler i lakken fra Audi. Det du har set er zink opkog der kommer fra zink galvaniseringen. Når der kommer et stenslag eller lignende, går zinken ind og lukker hullet og den danner en bobbel i lakken. På en måde er det godt den gør det, men kønt er det ikke. Der kan dog komme rust med tiden i boblen.
MVH Henrik
Tidligere biler: Volvo 245, 460, 745, Nissan Patrol, Mitsubishi Pajero, Opel Kadett, plus en masse andre gamle lig.
Nuværende biler: Volvo 945, 855, Morris Minor 1000, Datsun/Nissan 280ZX TT og et par gamle Ferguson TEA 20