Bagerst trekant rude på S70

Fra rustreparation til sædejustering.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Bagerst trekant rude på S70

Indlægaf Grimhund » fre dec 16, 2011 10:39 am

Hej,
Ville lige høre om man kan få nogen nye af de metal rammer der er rundt om de bagerste trekants ruder på min S70..?
Grunden til mit spørgsmål er at der er begyndt at dukke lidt rust op på kanten indmod ruden og det er ikke så godt.

Håber der er nogen som kan hjælpe mig med dette..
Volvo S70 2,0 98"
Grimhund
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 14
Tilmeldt: ons nov 30, 2011 16:20 pm

Re: Bagerst trekant rude på S70

Indlægaf lillevang » lør dec 17, 2011 21:14 pm

Hej.
Nu ved jeg ikke om det er de samme rammer som sidder på en 850, men hvis det er det, er det ikke det store problem. De kan nemlig afmonteres. Man tager med en bred STÅLspartel og vipper dem ud forsigtigt hvorefter man sliber eller forsigtigt sandblæser dem efterfulgt af grunder,fylder og farve og evt. klarlak. Hvis du ikke selv tør gå igang med projektet og bor i nærheden af Ringsted er jeg villig til at gøre det for dig. Ellers kontakt din nærmeste autolakerer, han er sikkert en meget flink og forstående person.
Held og lykke med projektet.
Landmaleren på Midtsjælland (Jeg bor på landet) med højt til himlen. Har en 850 T5 R og en 142 rallybil, som (forhåbentlig) snart kommer ud at køre
lillevang
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 120
Tilmeldt: lør jun 07, 2008 20:11 pm
Geografisk sted: midtsjælland

Re: Bagerst trekant rude på S70

Indlægaf Grimhund » man dec 19, 2011 13:40 pm

er det bare clips den sidder fast med eller hvordan..? sidder ruden fast på rammen..? jeg bor i Skive i jylland...
Volvo S70 2,0 98"
Grimhund
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 14
Tilmeldt: ons nov 30, 2011 16:20 pm

Re: Bagerst trekant rude på S70

Indlægaf lillevang » man dec 19, 2011 21:54 pm

Hej.
de er simpelthen bare trykket ind i den liste der er omkring ruden. Så en bred stålspartel og ikke en blød stålspartel eller et stykke værktøj med lidt bredde. Hvis du bruger en skruetrækker skal du være meget forsigtigt da den nemt kan sætte mærker i listen. Fordi jeg skriver en bred stålspartel er fordi den har jeg altid i lommen og den kan man klare mange ting med. Held og lykke med projektet og husk: det kan ikke gå værre end galt.
Landmaleren på Midtsjælland (Jeg bor på landet) med højt til himlen. Har en 850 T5 R og en 142 rallybil, som (forhåbentlig) snart kommer ud at køre
lillevang
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 120
Tilmeldt: lør jun 07, 2008 20:11 pm
Geografisk sted: midtsjælland

Re: Bagerst trekant rude på S70

Indlægaf Grimhund » man jan 02, 2012 18:00 pm

Okay mange tak for hjælpen:)
Volvo S70 2,0 98"
Grimhund
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 14
Tilmeldt: ons nov 30, 2011 16:20 pm


Tilbage til Karosseri og Interiør

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster