Pyntelister på Amazon

Fra rustreparation til sædejustering.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Pyntelister på Amazon

Indlægaf Amazon » søn jun 17, 2007 21:04 pm

Hej.
Hvordan tætner man bedst når man skal montere pyntelister? Før jeg fik bilen malet var der rust om alle huller, og der kom vand ind flere steder, det ville jeg helst undgå.
Amazon
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 87
Tilmeldt: man jan 30, 2006 11:12 am
Geografisk sted: Odense

Indlægaf Hr. SmåSur » søn jun 17, 2007 22:11 pm

Oprindeligt er listerne monteret med clips i listerne, der er "kittet" til med en karosseri-kit - således at når listerne clipses på bilen, er overskydende kit fjernet - efterfølgende er der indvendigt mast en stor klump kit rundt om hul og clips, således at gennemføringen blev helt sluttet af kit. (Jeg håber jeg kan gøre det forståeligt!).

Der er andre der eksempelvis har monteret deres lister vha. små fine brædde-bolte med f.eks. en lille gummiskive for tætning.. - og har altså på denne måde undgået at lakken har været udsat for clipsens eventuelle skader ved montering.

Jeg sværger til den "originale" metode..
Hr. SmåSur
Adminstrator
Adminstrator
 
Indlæg: 528
Tilmeldt: tirs dec 26, 2006 21:54 pm
Geografisk sted: Omkring Kbh

Indlægaf Amazon » ons sep 17, 2008 18:09 pm

Hej igen.

Lige for at afslutte dette.

Jeg benyttede mig af den "originale" metode, med nogle fine nye clips, og det rigtige Volvo karosseri-kit. En lille pølse kit rundt om clipsen, og så en klat på inderside, når clipsen var igennem. Tæt og godt og det kom til at ligne en million.

De siger godt nok at "Crome wont take you home" men det ser sgu godt ud.
Amazon
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 87
Tilmeldt: man jan 30, 2006 11:12 am
Geografisk sted: Odense

Indlægaf Søren B » man okt 27, 2008 0:52 am

Jeps..! Jeg har også glimrende erfaringer med at bruge den "originale" metode til liste-montering.
Jeg brugte dog noget auto-vindues-klæbe-gummi-strimmel fra 3M. Det klæber fantastisk godt på glatte flader og er nærmest sådan lidt elastik-agtigt samtidigt. (Minder til dels om gammeldags vindueskit).
Det holder evigt (næsten), og er ret let at få af igen.

I øvrigt er listerne af rustfrit stål, og vil nok være noget af det, som vores efterkommere om 250 år, vil undrer sig over, hvad har været brugt til, når alt det andet er tæret væk. :wink:

Og rigtigt nok, så ser det fa'me godt ud med flotte pyntelister, og "stainless steel will take you home, even to Alabama", hvis du skal så langt! :D

Yee haaa..!
Søren
Brugeravatar
Søren B
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 86
Tilmeldt: tirs jan 31, 2006 1:09 am
Geografisk sted: Århus C

Indlægaf Amazon » tirs okt 28, 2008 22:39 pm

:D he he, det er god humor Søren.
Ja, de undre sig nok over hvad det er for nogle mærkelige stålpinde når de finder dem sammen med en Delorion :lol:
Amazon
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 87
Tilmeldt: man jan 30, 2006 11:12 am
Geografisk sted: Odense


Tilbage til Karosseri og Interiør

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster