Volvo 760 Alarm og soltag.

Fra rustreparation til sædejustering.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Volvo 760 Alarm og soltag.

Indlægaf englewood » fre maj 10, 2013 16:27 pm

Hej Volvofolk.
Jeg har netop erhvervet mig en Volvo 760GLE 2,8 fra 1989 som jeg har et par spørgsmål til som sælger ikke kunne svare mig på.
Når man låser bilens dørrer op med bilens nøgle (centrallås) og sætter sig ind i bilen,opdager man at der på venstre forreste tagstolpe sidder en lille nærmest trekantet plastikdims med en enkelt knap samt et rødt blinkende lys.
Der sidder en lille mærkat på en heden som fortæller at det er noget originalt Volvo udstyr som jeg så har forstået er bilens alarm.
Er der nogen herinde som måske kan fortælle lidt om denne alarms funktion? Som jeg lige lagde mærke til,så begynder den at blinke med blinklysen hvis man ikke starter bilen efter at have låst den op.
Jeg har ikke fået bilen med hjem inu,da vi først skal have sat nummerplader på,så jeg har faktiskt ikke set om der en en instruktionsbog med til bilen.
Eneste fejl jeg ellers har fundet er at det originale stålskydesoltag ikke virker når man trykker på knappen til højre for rattet. Sikringerne ser ud til at være iorden og de elektriske vindueselevatorer som kører på samme sikring kører som de skal. Jeg regner med at selve motoren til soltaget burde sidde oppe under det lille plastiklåg i loftet foran soltaget. Så må tiden vise om det er et ledningsbrud eller en motor der er stået af.
Jeg har købt bilen relativt billigt og grunden til at jeg købte netop denne vogn er at den hos Volvo i Aalborg i 1999 fik en ny motor sat i til en pris af 36.000 kr plus montering.
Bilen har ellers 444.000km på måleren. Den er netop synet uden anmærkninger og kører egentligt meget godt og lyder meget godt i motoren.
Klimaanlæget tror jeg dog egentligt kunne trænge til en påfyldning af kølemiddel.
En anden sjov ting som sælger ikke nævnede noget om og som jeg da egentligt heller ikke selv så noget til,er at der åbenbart er benzinfyr i bilen. Der sad i alle fald sådan et tænd og sluk timerur i midterkonsollen med digitalur og programmeringsfunktion.
Men hvis der er et fyr i bilen,hvor i himlens navn har man så plaseret fyret? Syntes da ikke det var til at se noget i motorrummet som skulle ligne noget fyr af nogen art.
Håber nogen kan kaste lidt lys over ovenstående. Særligt det der alarm halløj. Lidt træls hvis man pludselig en dag aktiverer alarmen ved et uheld.

Mvh. Tommy Nielsen, Skørping. :D
Tommy Nielsen, Skørping.
Volvo 760GLE 2,8 Automatik 1989.
englewood
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 105
Tilmeldt: fre maj 10, 2013 16:08 pm
Geografisk sted: Skørping.

Re: Volvo 760 Alarm og soltag.

Indlægaf Volvo4life » fre maj 10, 2013 20:33 pm

Tillykke med bilen - har selv kørt PRV og synes generelt motoren passer fint til bilen men...

PRV har et dårligt rygte vedr holdbarhed. Du har formentlig den sidste udgave B280F (den næstbedste efter min mening), men den er ikke lave af samme stof som end rød 4er. "Tikke" lyde er absolut ikke godt på PRV. Og så er den særlig dum at skrue på. Husk ekstra olieskift og den rigtige kølervæske. Iøvrigt har din ikke fået en fabriksny motor, men en ombytningsmotor.

Vedr. soltag så snart med knappen. Både i min 760er og 960er irrede den og holdt om med at virke.

ECCen er ikke sjov at lege med. Den sætter ingen fejlkode hvis det er tomt så start med at få trykprøvet det. Desuden prøv at sætte den på "luft på dig" mens du kører 40-50 og spark så til den. Ved en længerevarende hurtigt acceleration forsvinder vaak.um og hvis dit ECC anlæg er utæt flyttter den luft til gulv og forrude.

Vedr. din alarm så kan jeg ikke huske hvordan den fungerede, men om ikke der er en der har en manual liggende. I min var det blever erstattet af en Ariene alarm.
Har kørt Volvo 8V, 10V, 12V, 16V, 20V og 24V
Farve 417 - hvad ellers...
Brugeravatar
Volvo4life
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1946
Tilmeldt: lør mar 04, 2006 0:44 am
Geografisk sted: København

Re: Volvo 760 Alarm og soltag.

Indlægaf englewood » lør maj 11, 2013 0:04 am

Tak for svar.
Ja jeg var godt klar over det der med tikkelydene. Fra min tid i Sverige havde jeg på et tidspunkt en Volvo 265 med B27 motoren som åd et par knastaksler.
Dengang,som ligger tilbage i firserne,anbefalede Volvo i Sverige at man kun brugte Mobil No 1. motorolie samt Volvo´s egen kølervæske.
Men idag er der jo kommet så mange nye gode kvalitetsolier på markedet,så jeg er ikke klar over om Mobil No 1. stadigvæk er gældende.
Men kølervæske er vel stadigvæk Volvo´s originale som er bedst.
Heldigvis er min motor fri for tikkelyde og spinder som en mis. :D
Tommy Nielsen, Skørping.
Volvo 760GLE 2,8 Automatik 1989.
englewood
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 105
Tilmeldt: fre maj 10, 2013 16:08 pm
Geografisk sted: Skørping.


Tilbage til Karosseri og Interiør

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 9 gæster

cron