benzinmåler ter sig efter mont af SU.

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

benzinmåler ter sig efter mont af SU.

Indlægaf Sander » tors mar 19, 2009 23:20 pm

Efter mont. af SU på standard B 20 er viseren i Benzinmåleren begyndt af glide over mod tom tank når jeg accelererer kvikt og når jeg så når op og holder den ønskede hastighed så glider den tilbage til der hvor den stod. Hvorfor mon det er opstået?
Sander
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 660
Tilmeldt: tirs okt 21, 2008 13:13 pm
Geografisk sted: 7400 Herning

Re: benzinmåler ter sig efter mont af SU.

Indlægaf Hr. SmåSur » tors mar 19, 2009 23:39 pm

Sander skrev:Efter mont. af SU på standard B 20 er viseren i Benzinmåleren begyndt af glide over mod tom tank når jeg accelererer kvikt og når jeg så når op og holder den ønskede hastighed så glider den tilbage til der hvor den stod. Hvorfor mon det er opstået?


Du må ha' kørt meget langsomt før.. - eller du har ikke lagt mærke til det før... eller du accelerer alt for hurtigt nu hvor du føler at din Amazon er blevet til en racerbil! :-)

Jamen.. SU/karburatorer og benzinmåleren har INGEN indflydelse på hinanden.. altså elektrisk.
Hr. SmåSur
Adminstrator
Adminstrator
 
Indlæg: 528
Tilmeldt: tirs dec 26, 2006 21:54 pm
Geografisk sted: Omkring Kbh

Indlægaf Klågem » fre mar 20, 2009 0:06 am

Jeg er ikke sikker. Men har amazone ikke også den modstand/rele på bagsiden af speedometeret til at dæmpe benzinmålerens svingninger ligesom der er på 140 serien. Jeg ved ikke hvad den hedder men den har 3 ben til strøm.
Som sagt jeg er ikke sikker på at den sidder på 120 serien. Men jeg er sikker på at Hr.småsur ved hvad jeg taler om og at han ved om det er tilfældet
Klågem
V70 III D5 momentum 185hk 6 gears aut. 08´
Billede

PPC-fejlkodelæser
Icarsoft VOL II

Tidligere biler:
Volvo v70 II D5 185 hk Millennium auto 2006
855 2,0 T5 263HK 382NM 94´
765 2,3 TIC 90´
745 Gle 86´
744 Gle 84´
744 Turbo 84´
121 quick 67´
Brugeravatar
Klågem
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 5381
Tilmeldt: lør mar 04, 2006 2:15 am
Geografisk sted: 9690-Jammerbugten

Indlægaf Hr. SmåSur » fre mar 20, 2009 0:16 am

Arghh.. Altså - nu bliver det lidt mere kompliceret - nej, instrumentet er ikke det samme som 140 - MEN, strømmen til benzinmåleren går igennem 2 reostater/spoler - både i tankmåleren og i instrumentet - hovedstrøm til hele instrument (+ polen) mv. samles over benzinmåleren - så skal vi ud i noget med, at der sker ting generelt i det elektriske system når Sander accelerer - altså - så skal hele bilens elektriske spænding påvirkes..

Og så bliver det nu umuligt at sige mere uden at have måleinstrumenter og bilen foran sig..
Hr. SmåSur
Adminstrator
Adminstrator
 
Indlæg: 528
Tilmeldt: tirs dec 26, 2006 21:54 pm
Geografisk sted: Omkring Kbh

Indlægaf Klågem » fre mar 20, 2009 0:28 am

Manglene stel på motoren. Den trækker stel igennem speederforbindelserne.. måske
Klågem
V70 III D5 momentum 185hk 6 gears aut. 08´
Billede

PPC-fejlkodelæser
Icarsoft VOL II

Tidligere biler:
Volvo v70 II D5 185 hk Millennium auto 2006
855 2,0 T5 263HK 382NM 94´
765 2,3 TIC 90´
745 Gle 86´
744 Gle 84´
744 Turbo 84´
121 quick 67´
Brugeravatar
Klågem
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 5381
Tilmeldt: lør mar 04, 2006 2:15 am
Geografisk sted: 9690-Jammerbugten

Indlægaf Sander » fre mar 20, 2009 7:53 am

Næ du det gik ikke langsomt før. :D Min Hgv virker kvikkere i opstart end de 2 andre sedaner jeg har haft. Nok pga den lavere udvekslingen i bagtøj. Viseren virker næsten som en omdr. tæller
Det er bare opstået på samme tid med sådan er det jo ofte. Nåren kunde har været ude og få lavet en smadret dør, så kan vedkommende komme ugen efter og sige af nu er benzinklappen faldet af og at dette må skyldes skaden eller fejl fra værkstedet.
Sander
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 660
Tilmeldt: tirs okt 21, 2008 13:13 pm
Geografisk sted: 7400 Herning


Tilbage til El-system og Instrumenter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 14 gæster