Ny aircon pumpe til 940gle. 92

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Ny aircon pumpe til 940gle. 92

Indlægaf Lass » søn jun 21, 2009 11:05 am

Hej alle

Jeg har lige brændt min airconpumpe af efter en tur til Danmark. På hjemvejen begyndte der at lugte brændt, og jeg kunne kostantere at koblingen på aircon-pumpen var brændt sammen. Jeg tror pumpen har sat sig og koblingen er overophedet på grund af friktionen. Remmen fik en tur med kniven og jeg kunne køre hjem uden problemer. Men nu er der ulideligt varmt i kabine, vi har mellem 25-30grader her hvor jeg bor.

Jeg har spurgt hos volvo hvad en ny pumpe koster, 1650chf + montering, hvilket vil sige omkring 10000kr. Hvilket jeg synes er lidt meget at ofre på en bil til 15000kr med 300000km på tælleren. Jeg har kigget lidt på nettet og fundet at der masser af uoriginale pumper til salg til priser fra 200euro til 600euro. Vi har en aircon-mand i byen der kan montere, rense, fylde osv. Bilen køre med R134a som kølemiddel. Og pumpen er af den type som sidder på 740, tilsluttet med et stort og et lille rør pegende opad på bagsiden af pumpen.

Er der nogen der har erfaringer med uoriginale pumper, og er der nogle mærker man skal holde sig fra?

Jeg går ikke udfra at den "originale pumpe" er bygget i Göteborg :D
Lass

Tilbage til El-system og Instrumenter