Tændspole S40

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Tændspole S40

Indlægaf Bojer » ons feb 16, 2011 9:42 am

Hey All.

Nu har jeg for 3 gang (inden for 3år) fået skiftet min tændspole i min S40 årgang 97, det er begge "sider" som er skiftet.. så det er ikke til samme cylindrepar hver gang, ved værkstedet (aut Volvo) siger de at de normalt aldrig skifter dem.. men kan ikke svare på hvorfor min æder dem så hurtig, det er ifølge dem ikke en sliddel...

Er der nogle kloge hoveder som har en idé... den fejler ikke andet... kører som en drøm :-)

/Bojer
Bojer
Ny bruger
Ny bruger

Re: Tændspole S40

Indlægaf Tolsgaard » ons feb 16, 2011 17:04 pm

Har den hugget lidt/ støvet når du har givet gas? eller som om den sætter ud?
Tolsgaard
Bruger
Bruger

Indlægaf Pede66 » ons feb 16, 2011 19:43 pm

Uden at være skide klog på lige dette, så er der noget med at man aldrig må tørne motoren uden tændrør koblet på spolen da den ellers ikke kan komme af med sin energi og dermed kan brænde af.
En teori kunne jo være at dine tændrør er defekte eller af en forkert type.
Jeg har også skiftet tændspole på en V40 hvor "katten" blev rødglødende, og Volvo sagde det var set før, så helt ukendt er det altså ikke.

MVH Peter
Tidligere biler: Volvo 245, 460, 745, Nissan Patrol, Mitsubishi Pajero, Opel Kadett, plus en masse andre gamle lig.
Nuværende biler: Volvo 945, 855, Morris Minor 1000, Datsun/Nissan 280ZX TT og et par gamle Ferguson TEA 20
Pede66
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Jægerspris

Indlægaf Bojer » tors feb 17, 2011 0:24 am

For de har små 3 år siden fik jeg skiftet den som forsyner cylindre 1 og 4, der kørte den bare ujævn...

Her i efteråret gik det så galt med den som styrer 2 og 3.. og der blev motoren bare varm... der troede jeg godtnok det var ude med den..., det har også kostet katten..., keramikken gik løse, og her i sidste uge mente værkstedet så at det var derfor den satte ud igen..... efter jeg så har fået fjernet keramikken (midlertidig løsning).. så var det stadig galt.. lige omkring 2000 omdrejninger der tøvede den lige lidt med gassen.. og over 3000 kørte den fint igen...

Det var så igen tændspole til nr 1 og 4...

Tror ikke rigtig på den med forkerte tændrør.. de er skiftet min 1 gang inden for de her 3 år.. og bruger kun autoriseret værksted.. så det har de vil helt styr over...

/Bojer
Bojer
Ny bruger
Ny bruger

Tilbage til El-system og Instrumenter