Alarm/centrallås.

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Alarm/centrallås.

Indlægaf brfr74 » tirs mar 08, 2011 18:19 pm

Jeg har lige et spørgsmål ang. kabinelys i min volvo 460 1,8 95. Jeg har fået skiftet mit busserrelæ, da jeg fik af vide hos volvo, at kabinelysforsænkningrelæet var indbygget i dette.
Det er dog ikke kommet til at virke af den grund. Men har nu prøvet at aflæse fejlkoder på dianosstikket, og der kommer koden 222 frem på socket 1, der har med alarm og fjernbetjening at gøre. Kan se det er Fuse or ground terminal (unlocking) hvad det så end betyder. For der er ingen sikringer der er gået, og har skilt stort set hele bilen ad. :-)

Så var det jeg ville høre, om der var nogen af jeg, der kunne fortælle mig hvad jeg evt skal gøre, og hvor jeg skal kigge, for nu har det drillet mig alt for meget.

Brian
brfr74
Ny bruger
Ny bruger

Re: Alarm/centrallås.

Indlægaf nj » ons mar 09, 2011 11:28 am

Kabinelysforsinkningsrelæ sidder i sokkel H i relæboksen.
Niels Jørgen

Nuværende: 480ES 87, C30 11
Tidligere: 121 64, 142 68, 142 rallybil 73, 244 Jubi 77, 245 81, 740 85,
242 rallybil 77, 460 90, 460 Turbo 95, S40 1,8 97, Amazon 123GT 67,
P1800 62, C70 Coupè 2,5T 99
nj
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Nykøbing Mors

Indlægaf brfr74 » ons mar 09, 2011 15:41 pm

Hej Niels jørgen.

Ja det er helt korekt, at det sidder i sokkel H. Meeeen :-) Der sidder så ikke noget i min bil, og lyset har virket tidligere, også med forsænkelse. Har fået af vide hos Volvo i Odense, at fra årgang 94 og frem, da er det indbygget i busserrelæet, og det har jeg skiftet, men stadig uden held.
Så er det jeg tænker om der kan være noget galt med alarm/centrallås styringen. For når jeg låser bilen op med fjernbetjeningen, skal lyset allerede tænde der, og det har det gjort tidligere, men gør det ikke mere.
brfr74
Ny bruger
Ny bruger

Indlægaf gearløs » tors mar 10, 2011 1:59 am

Hejsa.. ja, det er lidt svært det her... når jeg læser dit indlæg er der bare en del oplysninger jeg mangler, altså som jeg forstår det så virker dit kabinelys ikke.. well.. der må ligge en historie bag, hvad gik der galt..?? virkede det bare pludselig ikke da du låste bilen op.. eller tændte det fint nok og så pludselig gik det ud da du smækkede døren.. evt...?? ..hvordan er du nået frem til at det her relæ skal skiftes, jeg går ud fra at du under fejlsøgning er startet i den lette ende.. nemlig loftlampen, det er jo den der ikke dur... kan du tænde for den på knappen egentlig.. hvis ikke, ja så har du jo selvfølgelig skiftet pæren.. også selv om den gamle ser intakt ud.. er der overhovedet strøm oppe i lampen.. hvad med lyset i tændingslåsen.. tænder det som det skal...?? ..osv..osv... der må være noget der gør at man er kommet frem til at det her relæ skal skiftes....
ja.. det er altså lidt lettere for folk her at se en evt. løsning hvis der ligger en historie om hvad der gik galt, og hvad der er blevet lavet for at løse problemet...
Det eneste jeg kan læse er at dit lys ikke virker og at du har skiftet et relæ fordi volvo har sagt det.. og det virker stadig ikke.. hmm.. ja... :?
ikke sikkert jeg bliver den der kan hjælpe.. men mangler lidt input... :) .. så måske nogen kan...

Mvh. Henning
gearløs
Bruger
Bruger

Geografisk sted: Nordjylland

Indlægaf brfr74 » tors mar 10, 2011 21:45 pm

Hej Henning.

Jeg har stillet et spørgsmål tidligere som måske kan give dig svar på nogle af dine spørgsmål. :-) viewtopic.php?f=6&t=5478

Men ellers, så har jeg prøvet alt. Og det har hjulpet at skifte mit busserrelæ, det har ihvertfald gjort, at bilen ikke løber tør for strøm mere :-) men lyset virker dog stadig ikke... :evil:

Det jeg bare tænkte var, at når jeg nu kan aflæse en fejlkode vedr alarmen, og centrallåsen, så tænkte jeg at det nok var der fejlen lå, da lyset allerede normalt tænder når jeg låser dørene op med fjernbetjeningen.

Håber det giver lidt mening, ellers sprøg endelig ind noget mere.

Brian
brfr74
Ny bruger
Ny bruger

Tilbage til El-system og Instrumenter