af Svenne » man nov 07, 2011 21:05 pm
Hej,
Jeg har haft præcis det samme problem. Da jeg heller ikke kunne lure hvordan jeg skulle kunne få beklædningen af når klappen ikke kunne lukkes op, fik et værksted til at pille den af. Jeg mener jeg slap med en times arbejdsløn for dette. Jeg skiftede så selv den knækkede ledning. Når først bagklappen er åben er det intet problem selv at montere beklædningen.
Jeg målte ledningerne igennem fra låsen og op til højtaleren over sikringsboksen i baggagerummet og fandt en uden forbindelse. Hvor præcis den var knækket ved jeg ikke, men gætter på et sted omkring hængslet. Ved hjælp af et par strømtyve indsatte jeg et nyt stykke hele vejen fra omkring højtaleren og til låsen. Det har virket fint siden da.
I samme skyndning og for at undgå gentagelser borede jeg et hul på størrelse med en tyk finger i beklædningen omkring låsen. Jeg lavede derefter en simpel knapmekanisme så jeg selv altid ville kunne åbne bagklappen manuelt indefra kabinen. Det burde Volvo vel egentlig også have gjort oprindeligt.
Et lille tillæg til historien er, at Volvo på Jagtvej ville have skiftet hele låsemekanismen, da de mente det var her fejlen lå. Heldigvis fik jeg bilen hjem i weekenden mens de bestilte låsen hjem. Her fandt jeg så frem til at låsen var fejlfri og det var en dårlig forbindelse i en ledning der var tale om. Så meget for professionel fejlfinding

Det ville have kostet mig over 2000 kr. og det ville overhovedet ikke have løst problemet.
Mvh Stig
Nuværende:
Volvo V70, 2.5, årgang 2008
Tidligere:
Volvo V70, D5, årgang 2003
Volvo V70, 2.4, årgang 2002
Volvo V40, 1.8, årgang 2002
VW Passat 1.9 Tdi, årgang 2003