V40 2,0T 2002 A/C kontrol panel

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

V40 2,0T 2002 A/C kontrol panel

Indlægaf steenbro » man feb 13, 2012 18:43 pm

Hjælp! Panelet til A/C, el-bagrude, varme i sæder m.m. har sit eget liv. Eller intet liv... Alle funktioner er døde når bilen startes, inkl. kabineblæseren. Der kan gå mellem 5 og 25 minutter, før det kommer til live. Hvis knappen til el-bagruden og A/C er trykket ind, kan man se den prøver at starte op, da lamperne blinker en gang imellem (ikke systematisk som ved fejl). For det meste - når det endelig starter - kører alt som det skal. Men nogen gange kører kabineblæseren på fast hastighed, som kun kan slukkes (vælger til 0). Når det sidste sker, kan man være heldig at få det ordentlig igang ved at slå tændingen fra, vente ca. 1 minut, og starte igen. Jeg har skiftet modstanden til kabineblæseren (en transistor), og haft panelet ude for at se efter brændte komponenter på printet. Når den først er startet op kan den køre i timevis uden problemer. Nogen der har en god ide?
steenbro
Ny bruger
Ny bruger

Re: V40 2,0T 2002 A/C kontrol panel

Indlægaf Claus » lør feb 18, 2012 15:14 pm

Hej steenbro
Det lugter af en dårlig forbindelse.
Har du fået udlæst for fejl?
Mit hurtige bud er tændingslåsen prøv at lirke med nøglen når den har fejlen, Men det skal der måles på for at kunne finde lige din fejl.
Om der er nogle med V40 som har haft samme problen ved jeg ikke, jeg har kun prøvet det med en 940 og da var det kontakten bag tændingslåsen.
Venlig hilsen
Claus

Claus
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Vedbæk. Nordsjælland

Tilbage til El-system og Instrumenter