Advarelseslampe i V40 T4

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Advarelseslampe i V40 T4

Indlægaf mads2630 » fre jul 12, 2013 9:03 am

I går aftes da jeg skulle ud og køre tændte der pludselig en lampe. Det skal siges i går aftes fik den lavet service med olie, oliefilter og luftfilter.

Jeg har desværre ikke nogen instruktionsbog. Bilen er fra midt 98 og har kørt 277000

Nogen der ved hvad den lampe prøver at fortælle mig? Den kører fint og trækker som den plejer.

Evt nogen der ved noget om hvilken tester jeg selv kan købe for selv at tage mig at sådanne ting? Evt en der har en brugt liggende? Evt en i Stor Kbh der kan udlæse fejlen?
Vedhæftede filer
v40fejl1.JPG
v40fejl1.JPG (85.59 KiB) Vist 1708 gange
mads2630
Bruger
Bruger

Re: Advarelseslampe i V40 T4

Indlægaf gälleryd » fre jul 12, 2013 12:25 pm

Det er din lambda, din bil fortäller at den ikke er helt god i udstödnings-gasserne,det kan väre lambda-sonde, katalysator,der er flere ting der spiller ind når den lampe tänder i instrumentet. Jeg ville få en fejlsögning på bilen,af en kammerat,bilvärksted,eller hos volvo :) , men uden at vide mere om din bil,servicehistorie osv,så ville jeg tro det er en lambda sonde,det er de färeste der ved at den skal skiftes ved vär 160.000(sådan er det her i Sverige),for man skifter jo ikke noget der funker :D, håber du får löst dit problem....vh gälleryd
venlig hilsen Jan
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: småland og Kvikkjokk (polarcirklen)Sverige

Re: Advarelseslampe i V40 T4

Indlægaf mads2630 » fre jul 12, 2013 13:37 pm

gälleryd skrev:Det er din lambda, din bil fortäller at den ikke er helt god i udstödnings-gasserne,det kan väre lambda-sonde, katalysator,der er flere ting der spiller ind når den lampe tänder i instrumentet. Jeg ville få en fejlsögning på bilen,af en kammerat,bilvärksted,eller hos volvo :) , men uden at vide mere om din bil,servicehistorie osv,så ville jeg tro det er en lambda sonde,det er de färeste der ved at den skal skiftes ved vär 160.000(sådan er det her i Sverige),for man skifter jo ikke noget der funker :D, håber du får löst dit problem....vh gälleryd

Tak for dit svar.

Fejlen er nu forsvundet af sig selv igen :shock: , men hører gerne fra noget der har lidt erfaringer med nogen testere til en V40 T4
mads2630
Bruger
Bruger

Tilbage til El-system og Instrumenter