Anlæg virker ikke efter besøg hos Volvo

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Re: Anlæg virker ikke efter besøg hos Volvo

Indlægaf Ulrik Friis » tors feb 13, 2014 14:49 pm

Der er ingen tvivl om, at CAN bus opdateringen hos Volvo har forårsaget fejlen. Når man afmonterer en original HU for at bruge en uoriginal, så skal HUen pilles ud af bilens konfiguration. Jeg tror godt man kan få den uoriginale til at spille uden at det er sket, men så er det rent held.

CAN bussen står for kommunikationen mellem rattasterne og radioen og radioen og bilens forstærker, og hvis det har virket med Bluepower har den forbundet sig til CAN bussen. Jeg har læst på de to svenske fora, jagrullar.se og svxc.se om disse problemer. Her er der mange der kører med Bluepower.

Som Michael skriver skal vi vide noget mere om hvordan den er monteret. Kører den igennem bilens forstærker? Kører den direkte på højttalerne? Hvis den kører med linieudgang over i bilens forstærker, kan jeg nemlig godt forestille mig, at CAN opdateringen kan have ødelagt kommunikationen, hvis HU-801 stadigvæk er indkodet i bilens konfig.

Så bed Volvo om i første omgang at "fjerne" HU-801 fra bilens konfiguration. Og så skal du bagefter sikkert resette Bluepower, så den kan indlæse sine kommandoer i bilens konfiguration.
mvh
Ulrik
XC40 P8 AWD Recharge 2022
Fra 2007 til 2021: V70 D5 Aut. 2002
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Nord f. Kbh.

Indlægaf Nilfisk2000 » tors feb 13, 2014 15:04 pm

Volvo siger at det ikke kan ske, de har KUN indlæst software til gasspjældet og det har intet med bilen at gøre ( siger de ) jeg kan bare konstatere lyd os er væk.

Jeg har ingen adapter monteret til at kunne styre det fra rattet, det kalder de "ice link" og fungere kun fra 2000 og op desværre. Den er født med det store anlæg med ekstern forstærker, Ta200 eller hvad dælen den hedder.
Bluepower HU´en kommer med alle de stik og kabler som passer direkte på de org. el net. Det er plug and play. Og det gamle forstærker stik bliver nemlig delt til linieudgange ( 2 gange højre venstre i rød og hvid samt en "remote" til den eksterne forstærker)

Men hvis de overhovedet kan fjerne det org. HU-801 fra bilen system, vil jeg så ved evt salg eller andet kunne sætte det i igen? eller skal det så indlæses på ny?

Jeg har ihvertfald ingen problemer haft, smed det i på 10 min i sommers og det har virket upåklageligt lige siden :?
Nilfisk2000
Moderat bruger
Moderat bruger

Indlægaf gmtgmt » tors feb 13, 2014 23:04 pm

Ikke unormalt at de der bluepower dør.

har du prøvet med en anden uorg radio?

Den software der er blevet lagt på opdatere også andre styre enheder... Ikke unormalt at Chiptuninger mm forsvinder ved ny software. Vi plejer at infomere kunderne om at det kan ske specielt med det nye Service 2.0 der kom for nogle år siden nu.
Volvo 960 1990 3.0 598.000km Mørke Grøn Dansk Fra ny
Volvo 940 1993 2.3 71.000km 6 dørs Limousine
Volvo 855 1994 2.3T T5-R 531.000km Cream Yellow Dansk Fra ny
Volvo DICE, Diagnostic Key 89-95 Modeler + Alt i Volvo Special Værktøj i godt værksted
Brugeravatar
gmtgmt
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Kalundborg

Indlægaf Nilfisk2000 » fre feb 14, 2014 11:43 am

Har ikke prøvet med andre radioer nej, fordi det skal jo være en radio som passer på bilen, det er jo ikke ligefrem iso stik :D

Men de har ikke sagt noget. Hvis de havde sagt at opdateringer kan give problemer med alt uorg hardware så vidste jeg det jo. De fortalte mig bare at de aldrig har prøvet det før. Ligeså aldre havde hørt om Bluepower osv..
Men alt det i fortæller mig kan jeg bare ikke bruge til ret meget mod deres ord.. de siger fejlen er et andet sted. Håber bare på jeg SELV kan få liv i det igen med folks hjælp herinde fra.

Skal hente bilen i eftermiddag, så ved jeg præcis hvad de siger, samt om de har tænkt sig at tage penge for at "fejlfinde" deres egen forsaget fejl.
Nilfisk2000
Moderat bruger
Moderat bruger

Indlægaf Nilfisk2000 » man feb 24, 2014 12:44 pm

UPDATE!

Bilen er tilbage og alt virker, men Bluepower anlægget virker stadig ikke, det er opdateret, reset og hele lortet.

Har i kendskab til hvordan man får Volvo/bilen til at acceptere det igen? - Værkstedet sagde de ingen løsning har på det :(
Nilfisk2000
Moderat bruger
Moderat bruger

Foregående

Tilbage til El-system og Instrumenter