Startproblemer ingen gnist i tændrør ??

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Startproblemer ingen gnist i tændrør ??

Indlægaf volvo460 » man jan 28, 2008 22:07 pm

hej har en volvo 460 fra 95.. 2.0

det begyndte da det blev lidt fugtig i vejret at den ikke ville starte når man havde kørt lidt i den.. det blev kun værre og til sidst ville den ikke mere..

der er ingen gnist på nogen af tændrørene, alle tændkabler, tændrør, strømfordeler og rotor er nye.

købte en brugt tændspole fra en hugger, den havde kørt 27000 km da jeg satte den på startede den første gang uden problemer.. men da jeg slukkede den for og prøve 5 min efter igen, ville den ikke igen.. gik lidt og kiggede på hvad det så kunne være og prøvede nogle gange men uden held, pludselig kom den igen selvom de andre gange var der ingen gnist på..

hvad kan det være og hvad kan man kigge efter.

der kommer benzin og alt andet køre rundt.. det bare gnisten der væk, men kommer en gang imellem sjældent..

På forhånd tak Ronni
volvo460
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Indlægaf jonas » tirs feb 05, 2008 20:53 pm

har lige haft akkurat det samme problem med min 1.7 i 95...
ville godt starte hvis den stod et par timer, men så snart den bare blev lidt varm hoppede og hostede den som bare fanden. og ville ikke starte derefter.

mit problem blev løst med nyt strømfordelerdæksel og nye rotore..

nåede inden da at skifte tændingsmodul,(uden det løste det.. men så får jeg ikke problemer med modulet de næste år :)...) da jeg fik af vide af et par mekanikere at dette tit er et problem ved denne model... og da du siger der er ny strømfordeler osv... kan det måske være modulet...

er ikke mekaniker, men håber du kan bruge "rådet" alligevel.
jonas
Bruger
Bruger

Geografisk sted: århus

Indlægaf Kev » ons feb 06, 2008 17:01 pm

Hej

Havde samme problem med min 740`er, hvilket blev løst med et nyt tændingsmodul.

Det kan muligvis også være luftmængdemåleren, men er kun et bud da du skriver det oftest er i fugtigt vejr.

Mvh Kev
Kev
Bruger
Bruger

Tilbage til El-system og Instrumenter