Aut./Digitalt klimaanlæg

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Aut./Digitalt klimaanlæg

Indlægaf kennethr » fre nov 20, 2009 13:04 pm

Hejsa

Jeg er den nye og glade ejer af en V70 2,5T fra'97. Men jeg har et problem med at betjene klimaanlægget, så jeg ville høre om der var nogle af jer kompetente Volvo-folk herinde som kendte noget til et anlæg som dette, og evt. kender et sted hvor man kan rekvirere en brugsforvirring.

På forhånd tak fra en ny mand her på forum.
Vedhæftede filer
Klima.jpg
Klima.jpg (57.72 KiB) Vist 4068 gange
kennethr
Bruger
Bruger

Re: Aut./Digitalt klimaanlæg

Indlægaf Styrtet » lør nov 21, 2009 11:28 am

Sådan et anlæg har jeg også jeg skal se om jeg har brugsanvisningen et sted.
Vh Thomas
Styrtet
Ny bruger
Ny bruger

Geografisk sted: Knabstrup

Indlægaf kennethr » man nov 23, 2009 9:53 am

Hej Thomas

Jeg har ladet mig fortælle at sådan et ikke er standard, men eftermonteret. Så jeg har haft taget det ud, i håb om at finde et producent-navn, men der står desværre intet på det. Så det ville være alletiders hvis du kunne hjælpe :)

Mvh

Kenneth
kennethr
Bruger
Bruger

Indlægaf Styrtet » tirs nov 24, 2009 11:48 am

Hej Kenneth.
Jeg har netop kopieret manualen. send en PM med din adresse så har du det snart med posten
Mvh Thomas
Styrtet
Ny bruger
Ny bruger

Geografisk sted: Knabstrup

Indlægaf smitty » tirs nov 18, 2014 21:09 pm

Kære alle

Jeg prøver lige at tage denne tråd op igen. Jeg har ledt med lys og lygte efter en ny blæser modstands termostat til mit eftermonterede klimaanlæg på min V70.
Nu finder jeg efter ca 1000 andre søgninger et indlæg hvor netop mit anlæg er beskrevet. Hvis du Thomas stadig er på siden så vil jeg meget gerne have en kopi af omtalte manual.
Hvis andre kan hjælpe mig med informationer om hvor jeg køber en ny blæsermodstands termostat så er jeg også meget interesseret. Jeg har ikke kunne finden den nogen steder og mit system blæser konstant på fuld styrke, hvilket man bliver meget træt af hvis man køre bare en lidt længere tur :D

Alt hjælp modtages

mvh

Ole
Volvo V70 2.5T 1997
smitty
Ny bruger
Ny bruger

Indlægaf Waltersdorff » tirs nov 18, 2014 22:04 pm

Hej Ole,

Jeg kan ikke hjælpe dig med en brugsanvisning til anlægget, men vil oplyse dig om, at du ved at klikke på brugernavnet kan se, hvornår bruger sidste gang var logget ind. For "Styrtet" Thomas har han ikke besøgt volvosnak.dk siden 2011, så han er sikkert ikke Volvo ejer længere, dog kan man jo se hjemmesiden som Gæst uden at være logget ind.

Lad os håbe, at der er en anden derude som kan hjælpe dig - tror helt bestemt der findes én :P

Waltersdorff
I en Volvo sidder stjernen bag rattet

Volvo S60, 2.4, 188HK (BSR), år 2008; 0-100 km/t: 10,2 sek.; 228.000km.
BMW F800ST, 85HK, år 2012; 0-100 km/t: 3.9 sek; 24.000km.
Brugeravatar
Waltersdorff
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf smitty » tirs nov 18, 2014 22:27 pm

Tak Waltersdorff

Jeg så godt at det var et 5 år gammelt indlæg, men jeg tænkte at når man kører volvo er det jo for mere end 5 år ad gangen :) Men du har ret i at når sidste lyd var fra 2011 er sandsynligheden nok ikke stor for at jeg får svar sådan lige med det samme.

Det underlige ved det nævnte klimaanlæg er at der er flere Volvoer der kører med dette lidt alternative system. Jeg mener at have hørt at volvo i 1997 ikke kunne forsyne alle biler med originalanlæg i 1997 pga efterspørgelsen, så derfor disse alternativer. Det får mig til at tænke at jeg skal have en snak med Volvo alligevel. Måske kan de hjælpe, hvis altså de har haft en finger med i spillet.

Skulle der være andre som ser min tråd har jeg uploaded et foto at blæser kontrol modulet. Eneste tekst på modulet er B7 og CEV/SY

foto 1.JPG
foto 1.JPG (92.2 KiB) Vist 3590 gange
foto 2.JPG
foto 2.JPG (95.18 KiB) Vist 3593 gange

Håber på hjælp der ude :)

Smitty
smitty
Ny bruger
Ny bruger

Tilbage til El-system og Instrumenter