Jeg er helt ny inden for Volvo verdenen og er ramt ind i et lidt træls problem med min ny indkøbte hgv fra 1967, så derfor håber jeg at kunne trække på jeres viden
Købte for ca 2 uger siden en 121 hgv, og på vej hjem mod århus fra Holsterbro sætter bilen ud ved Herning og alt strøm er væk. Da jeg som nævnt er ny indenfor Volvo verdenen så har jeg ikke lagt mærke til AMP pæren i instrumentbordet, den har højst sandsynligt lyst hele tiden. Jeg får en kammerat til at komme med startkabler, og vi kan få bilen i gang men kan ikke få den til at lade så jeg kan ikke få lys på bilen, og da kl er midnat må vi lade den stå. Dagen efter køber jeg en ny generator og laderelæ og kører til Herning og monterer det. Bilen vil stadig ikke lade og AMP pæren lyser stadig. Kommer dog hjem uden lys. Hjemme måler jeg alle kabel og stel forbindelser igennem, alt er som det skal være. Med den nye generator og laderelæ vil bilen ikke lade, lige meget hvor lang tid den står og lige meget med hvilke omdrejninger. Prøver at sætte det gamle relæ på og så vil bilen lade med 13,5 uden lys, og hvis lyset bliver tændt vil den ikke lade. Tror så at det må være en fejl i det gamle relæ plus det jeg lige havde købt, så kører ud efter endnu et nyt laderelæ, men det giver heller ingen udslag.
Ud fra dette kan jeg konstatere at den nye generator kan lade, det gamle relæ kan lade, men ikke nok og kun når lyset ikke er tændt samt at de nye relæer slet ikke duer til min bil selvom de er købt så de passer til org og model.
Det er en lidt træls situation da jeg skal køre og lade bilen hyppigere end en Tesla
Er der nogen af jer der har en god ide / fornemmelse af hvad det kan være, eller endnu bedre er der så nogen i Århus området der har tid og lyst til at kigge på det, selvfølgelig mod betaling.
Forsat rigtig god søndag
Mvh
Mikael