CD sidder fast i drev

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

CD sidder fast i drev

Indlægaf RSA » søn nov 29, 2015 8:00 am

En CD har sat sig fast i drevet på min XC90 fra 2007. En motor forsøger at køre den ud, kan man høre, men noget blokkerer, og processen går i fejl. Har andre oplevet dette?

Hvordan tager jeg frontpladen af, som dækker radio/tlf-betjeningen? Måske kan jeg således få adgang og hjælpe den ud?

Mvh.
RSA
Volvo XC90 D5 aut, årg. '07, 7 pers.
RSA
Moderat bruger
Moderat bruger

Geografisk sted: Trekantsområdet

Re: CD sidder fast i drev

Indlægaf JensTr » man nov 30, 2015 23:09 pm

Hej. Har prøvet noget lignende. For mig var løsningen at stikke kanten(ca en halv cm) af en cd skråt ind i slidsen, hvor den ikke vil komme ud. Så hjalp den skråstillede cd den nødstedte til at komme ud. Ved ikke om det virker for dig. Men det virkede for mig:)

vh

Jens
2002 v70 2.3 T5 aut. + 330.000 km
JensTr
Superbruger
Superbruger

Geografisk sted: Tølløse

Indlægaf RSA » tirs dec 01, 2015 10:10 am

JensTr skrev:Hej. Har prøvet noget lignende. For mig var løsningen at stikke kanten(ca en halv cm) af en cd skråt ind i slidsen, hvor den ikke vil komme ud. Så hjalp den skråstillede cd den nødstedte til at komme ud. Ved ikke om det virker for dig. Men det virkede for mig:)

vh

Jens

Dit råd virker desværre ikke i mit tilfælde. Jeg kan ikke få fat på den strandede CD på denne måde. Jeg bilver nødt til at have det skilt ad... Eller som minimum frontpladen af.

Mvh.
RSA
RSA
Moderat bruger
Moderat bruger

Indlægaf JensTr » tirs dec 01, 2015 23:33 pm

Hej
Kan se på de engelske sites, at flere har haft held med at løsne batteriforbindelsen, mens der er strøm på radioen og så lade den stå uden strøm en 10 minutters tid. herved starter radioen og CD-en efter sigende med at kalibrerer sig selv, når der igen kommer strøm på. og så spytter den efter sigende CD'en ud. Måske kan du nøjes med at trække sikringen til radioen ud, mens den er tændt?
Det er da værd at prøve:)

vh
Jens
2002 v70 2.3 T5 aut. + 330.000 km
JensTr
Superbruger
Superbruger

Geografisk sted: Tølløse

Indlægaf RSA » ons dec 02, 2015 17:36 pm

JensTr skrev:Hej
Kan se på de engelske sites, at flere har haft held med at løsne batteriforbindelsen, mens der er strøm på radioen og så lade den stå uden strøm en 10 minutters tid. herved starter radioen og CD-en efter sigende med at kalibrerer sig selv, når der igen kommer strøm på. og så spytter den efter sigende CD'en ud. Måske kan du nøjes med at trække sikringen til radioen ud, mens den er tændt?
Det er da værd at prøve:)

vh
Jens

Øv, det virker desværre ikke i dette tilfælde...
RSA
Moderat bruger
Moderat bruger

Tilbage til El-system og Instrumenter