Xenon Nærlyspære XC70 ´03 problem

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Xenon Nærlyspære XC70 ´03 problem

Indlægaf Peter1976 » man dec 07, 2015 17:21 pm

Kære alle,
Håber én eller anden kan hjælpe mig. jeg har læst tråde med skift af Xenonpærer i nærlys, men det har ikke løst mit problem.
Her kommer det så...
Efter at have skiftet pæren med en ny der med garanti virker ( tjekkede den i den anden side ), så vil der stadig ikke komme lys i lygten.
Jeg mener at der sidder noget man kalder for en shunt? ved ikke om det staves sådan, men en eller anden enhed før pæren som gør at den kan lyse. Er det den der kan være noget galt med? selve soklen jeg sætte pæren i er fint og ser heller ikke umiddelbart ud til at fejle noget.
Har ikke målt strøm på den endnu, for er skisme lidt nervøs for at blive grillet pga. den advarsel der står ved lygten.
Håber på lidt hjælp - hvis der er noget.
På forhånd tak - og god Jul!
Peter1976
Bruger
Bruger

Re: Xenon Nærlyspære XC70 ´03 problem

Indlægaf gälleryd » man dec 07, 2015 20:42 pm

Hvis pären virker i den anden side, så kan det väre din ballaster, der er gået i stykker, så pröv at bytte side på dem, det er den metelbox der sidder på lygten, jeg kan ikke huske hvad de koster, men de er ikke helt billige, og er det den så kan man jo köbe en brugt, men....hvor lang tid holder den så ?????
venlig hilsen Jan
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: småland og Kvikkjokk (polarcirklen)Sverige

Indlægaf S.Bunzel » man dec 07, 2015 20:54 pm

Peter1976 skrev:Kære alle,
Håber én eller anden kan hjælpe mig. jeg har læst tråde med skift af Xenonpærer i nærlys, men det har ikke løst mit problem.
Her kommer det så...
Efter at have skiftet pæren med en ny der med garanti virker ( tjekkede den i den anden side ), så vil der stadig ikke komme lys i lygten.
Jeg mener at der sidder noget man kalder for en shunt? ved ikke om det staves sådan, men en eller anden enhed før pæren som gør at den kan lyse. Er det den der kan være noget galt med? selve soklen jeg sætte pæren i er fint og ser heller ikke umiddelbart ud til at fejle noget.
Har ikke målt strøm på den endnu, for er skisme lidt nervøs for at blive grillet pga. den advarsel der står ved lygten.

Hej Peter

Jeg havde samme problem!!!

Sikring var sprunget :roll:

Det var den dyrest sikring jeg nogen sinde har skiftert to stk pære plus en balast samlet pris 2500Kr :oops:

Mvh
Stig
08 S60 D5244T4
S.Bunzel
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Øst for Aalborg

Indlægaf Peter1976 » man dec 07, 2015 21:04 pm

S.Bunzel skrev:
Peter1976 skrev:Kære alle,
Her kommer det så...

Hej Peter

Jeg havde samme problem!!!

Sikring var sprunget :roll:

Det var den dyrest sikring jeg nogen sinde har skiftert to stk pære plus en balast samlet pris 2500Kr :oops:

Mvh
Stig

Hej Stig, har lige tjekket det, og desværre var det ikke sikringen... Prøver at bytte den der metal dims pæren sidder i og ser om det kan være den i morgen. Har en ekstra liggende, hvis det nu skulle være den det er galt med. Er desværre begyndt at frygte at det er CEM dimsen der er noget galt med...
Peter1976
Bruger
Bruger

Indlægaf Peter1976 » man dec 07, 2015 21:05 pm

gälleryd skrev:Hvis pären virker i den anden side, så kan det väre din ballaster, der er gået i stykker, så pröv at bytte side på dem, det er den metelbox der sidder på lygten, jeg kan ikke huske hvad de koster, men de er ikke helt billige, og er det den så kan man jo köbe en brugt, men....hvor lang tid holder den så ?????

Tjekker ballasten i morgen. Den har jeg en ekstra af liggende. Frygter dog at det måske er CEM enheden der er noget galt med...
Peter1976
Bruger
Bruger

Indlægaf S.Bunzel » man dec 07, 2015 21:12 pm

Har du et ordentligt ledningsdiagram over bil?.
Hvis ikke check din PM
Mvh Stig
08 S60 D5244T4
S.Bunzel
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Øst for Aalborg

Indlægaf Peter1976 » tirs dec 08, 2015 12:42 pm

Hej igen,

har endnu ikke kontrolleret det sidste, men vil høre om det er muligt at udlæse en fejlkode såfremt der er problemer der relaterer til CEM modulet?
Peter1976
Bruger
Bruger

Tilbage til El-system og Instrumenter