Reparation af instrumentpanel

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Reparation af instrumentpanel

Indlægaf BES » tors jan 14, 2016 17:16 pm

Instrumentpanelet i min 2002 V70 gik - som alle andre - i stykker. Søgning på YouTube mm. gav det indtryk, at det var relativt simpelt at lodde påny. Derfor pillede jeg instrumentpanelet ud og afleverede det til et lokalt elektronikværksted, som ikke gav udtryk for at være særligt nervøse over at gå i gang med opgaven. 4 dage og kr. 2.104 senere fik jeg panelet retur. Det virkede i ca. 5 minutter, så døde det. Den lokale reparatør fik 3 forsøg før han gav op.

På nettet kan man finde adressen på et firma i Nordjylland, som hævder at kunne reparere Volvoinstrumenter. En telefonsamtale med en ansat (indehaveren?) overbeviste MEGET hurtigt om, at det nok ikke var her, mit instrument og mine penge skulle hen. Videre søgning gav en adresse i Göteborg. Firmaet hedder Digasoft. De reparede panelet - så det faktisk virker - returnerede det lynhurtigt og giver 2 års garanti på reparationen. Og så var de over kr. 1.000 billigere end den uvenlige mand i Nordjylland. :D

Lang historie, men det kan jo være, at andre kan have gavn af den.

Digasoft.se
BES
Ny bruger
Ny bruger

Re: Reparation af instrumentpanel

Indlægaf Cringvig » fre jan 15, 2016 22:13 pm

Super med feedback.
Tak for info.
Mvh
Chris
-----------------------------
V70 Drive MY10 BLIS, LDW, DAC og RSE
Cringvig
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Odense C

Indlægaf Koldstart » lør jan 16, 2016 11:55 am

BES skrev:I... Firmaet hedder Digasoft. De reparede panelet - så det faktisk virker - returnerede det lynhurtigt og giver 2 års garanti på reparationen ...

Som Cringvig skrev: Super med en god erfaring og konkrete anvisninger. Gode at kunne læse, den dag man selv (eller naboen) står i samme situation. :)

Må man spørge lidt ind til reparationen hos Digasoft (http://www.digasoft.se/) ?:

Hvad kom reparationen så til at koste (inkl. forsendelse men eks. forgæves lokale forsøg)?
Ca. hvor mange hverdage gik der, mellem afsendelse og modtagelse af instrument?
Koldstart

Volvo V60 II D4 MY2020
Brugeravatar
Koldstart
Superbruger
Superbruger

Geografisk sted: Vedbæk

Indlægaf BES » tors mar 31, 2016 17:11 pm

Koldstart skrev:
BES skrev:I... Firmaet hedder Digasoft. De reparede panelet - så det faktisk virker - returnerede det lynhurtigt og giver 2 års garanti på reparationen ...

Som Cringvig skrev: Super med en god erfaring og konkrete anvisninger. Gode at kunne læse, den dag man selv (eller naboen) står i samme situation. :)

Må man spørge lidt ind til reparationen hos Digasoft (http://www.digasoft.se/) ?:

Hvad kom reparationen så til at koste (inkl. forsendelse men eks. forgæves lokale forsøg)?
Ca. hvor mange hverdage gik der, mellem afsendelse og modtagelse af instrument?

Beklager den sene responstid - jeg havde ikke lige set spørgsmålet :oops:

Rep. hos Digasoft kostede kr. 1900 i alt, incl. fragt. Instrumentet blev lavet på to arbejdsdage og så gik der tre dage med forsendelse, så bilen holdt stille i 5 dage. Instrumentpanelet virker i øvrigt glimrende stadigvæk...
BES
Ny bruger
Ny bruger

Tilbage til El-system og Instrumenter