"Programmed Values" kan ikke vælges i Vida

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

"Programmed Values" kan ikke vælges i Vida

Indlægaf culrich » man mar 24, 2014 19:36 pm

Nå nu er jeg også hoppet på en Dice og ville starte ud med at ændre forbrug til km/l.

Jeg har den nyeste udgave/version 2013A og kan fint kommunikere med min C30, samt se realtidsværdier fra de forskellige moduler - vildt fedt!

Men for at ændre f.eks. forbrugsvisning er det vel en ændring på en parameter på DIM, - og denne fane er altid Grå/Inaktiv.
Det er den faktisk på alle moduler, så har jeg glemt et eller andet? Eller er det min udgave af Vida der giver problemer?

/CU
De bedste hilsner,
Christian Ulrich

Volvo V40 Sort D4 Momentum (177HK) 2013, Dice Tidligere: Volvo C30 1.6D 2008 | V70 D5 2004
culrich
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 29
Tilmeldt: søn nov 07, 2010 22:53 pm
Geografisk sted: Arden - Nordjylland

Re: "Programmed Values" kan ikke vælges i Vida

Indlægaf Claus » tirs mar 25, 2014 1:33 am

Ja noget forkert gør du.
Send mig en PB med et telefon nummer. Så skal jeg prøve at hjælpe dig over telefonen.
Venlig hilsen
Claus

_____________________________________________________________
Tidligere 242, 245, 245 igen, 940, S70, V70 ll AWD, V70 lll 2,5T, VIDA DICE.
Nu en Volvo XC40 P8 AWD Recharge 2023.
Suppeleret med en lille Renault Clio 2 fra 2008
Claus
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 3049
Tilmeldt: søn nov 07, 2010 10:29 am
Geografisk sted: Vedbæk. Nordsjælland

Re: "Programmed Values" kan ikke vælges i Vida

Indlægaf uhdamm » fre okt 14, 2016 20:21 pm

Samme her.

Nogen idé til hvad jeg gør forkert?

Pft.
uhdamm
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: tirs okt 11, 2016 11:31 am

Re: "Programmed Values" kan ikke vælges i Vida

Indlægaf gunsmoke » fre okt 14, 2016 22:02 pm

For at ændre visningen af brændstofforbruget fra l/100km og til km/l skal der være indlæst en softwareversion som understøtter dette. Ellers kan det ikke skiftes. Tror ikke der nødvendigvis er tale om en nyere version, blot en "softwarepakke" som understøtter dette. Jeg kan uden problemer ændre på min S40, mens V70 ikke vil være med og der angives at der skal være installeret et modul som undersøtter dette.
gunsmoke
 

Re: "Programmed Values" kan ikke vælges i Vida

Indlægaf gunsmoke » fre okt 14, 2016 22:05 pm

culrich skrev:Jeg har den nyeste udgave/version 2013A og kan fint kommunikere med min C30, samt se realtidsværdier fra de forskellige moduler - vildt fedt!
/CU

Nyeste version af Vida til "hobbybrug" er 2014D. Herefter Vida-løsningen internetopkoblet.
gunsmoke
 

Re: "Programmed Values" kan ikke vælges i Vida

Indlægaf Kingo » lør okt 15, 2016 8:12 am

Nogen modeller kræver software download for at ændre km/l - min 2005 krævede download= Volvo værksted.
V70 2,4 170 Baltic manuel 2005 - Vida og Dice
Kingo
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1758
Tilmeldt: man mar 19, 2012 19:27 pm
Geografisk sted: Vangede

Re: "Programmed Values" kan ikke vælges i Vida

Indlægaf Strandvaskeren » lør okt 15, 2016 18:03 pm

Mån jeg være nysgerrig og spørge hvor meget Volvo syntes sådan en opdatering skulle koste?
Hygge..
Thomas
2002 S60 2.4 uden mølle
Strandvaskeren
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 189
Tilmeldt: lør okt 01, 2016 14:37 pm
Geografisk sted: Lidt udenfor Roskilde

Re: "Programmed Values" kan ikke vælges i Vida

Indlægaf Kingo » lør okt 15, 2016 23:07 pm

Mener det var nogen hundrede - men kan ikke huske præcist. Ring Volvo forhandler.
V70 2,4 170 Baltic manuel 2005 - Vida og Dice
Kingo
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1758
Tilmeldt: man mar 19, 2012 19:27 pm
Geografisk sted: Vangede

Re: "Programmed Values" kan ikke vælges i Vida

Indlægaf uhdamm » tors okt 20, 2016 20:55 pm

gunsmoke skrev:
culrich skrev:Jeg har den nyeste udgave/version 2013A og kan fint kommunikere med min C30, samt se realtidsværdier fra de forskellige moduler - vildt fedt!
/CU

Nyeste version af Vida til "hobbybrug" er 2014D. Herefter Vida-løsningen internetopkoblet.


Det er 2014D jeg bruger, men uanset hvilket modul jeg vælger, er "programmed values" fanen ikke tilgængelig.
Vi taler om en XC60 MY12.

(Jeg har husket at vælge transmission: Sker automatisk når jeg vælger "International" marked)

Hvad gør jeg forkert?
uhdamm
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: tirs okt 11, 2016 11:31 am

Re: "Programmed Values" kan ikke vælges i Vida

Indlægaf gunsmoke » tors okt 20, 2016 21:52 pm

Hej uhdamm
Du skal i Diagnostics, vehicle communication, vælg DIM-modulet, vælg Advanced, tryk på plusset ud for DIM, Vælg programming the driver information module, vælg description i bunden af skærmen, tryk på VCT2000 symbolet og følg vejledningen på skærmen. For at du kan ændre skal du have sw til DIM som understøtter dette. Dette har ikke noget at gøre med om du har nyeste modul installeret, men om det rigtige modul er installeret som understøtter ændringen. Har du ikke det rigtige modul må du en tur til Volvo og have det installeret. God fornøjelse.
gunsmoke
 

Re: "Programmed Values" kan ikke vælges i Vida

Indlægaf uhdamm » fre okt 21, 2016 21:18 pm

gunsmoke skrev:Hej uhdamm
Du skal i Diagnostics, vehicle communication, vælg DIM-modulet, vælg Advanced, tryk på plusset ud for DIM, Vælg programming the driver information module, vælg description i bunden af skærmen, tryk på VCT2000 symbolet og følg vejledningen på skærmen. For at du kan ændre skal du have sw til DIM som understøtter dette. Dette har ikke noget at gøre med om du har nyeste modul installeret, men om det rigtige modul er installeret som understøtter ændringen. Har du ikke det rigtige modul må du en tur til Volvo og have det installeret. God fornøjelse.


Tak for svaret, som dog ikke hjælper mig meget, da jeg forsøger at slå DRL til på min importerede tysker.

Jeg ser ikke nogen mulighed for at slå DRL til eller fra under 'advanced':
CEM.JPG
CEM.JPG (74.41 KiB) Vist 6942 gange


Nogen gode ideer?
Pft :)
uhdamm
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: tirs okt 11, 2016 11:31 am

Re: "Programmed Values" kan ikke vælges i Vida

Indlægaf gunsmoke » fre okt 21, 2016 21:58 pm

uhdamm skrev:
gunsmoke skrev:Hej uhdamm
Du skal i Diagnostics, vehicle communication, vælg DIM-modulet, vælg Advanced, tryk på plusset ud for DIM, Vælg programming the driver information module, vælg description i bunden af skærmen, tryk på VCT2000 symbolet og følg vejledningen på skærmen. For at du kan ændre skal du have sw til DIM som understøtter dette. Dette har ikke noget at gøre med om du har nyeste modul installeret, men om det rigtige modul er installeret som understøtter ændringen. Har du ikke det rigtige modul må du en tur til Volvo og have det installeret. God fornøjelse.


Tak for svaret, som dog ikke hjælper mig meget, da jeg forsøger at slå DRL til på min importerede tysker.

Jeg ser ikke nogen mulighed for at slå DRL til eller fra under 'advanced':
CEM.JPG


Nogen gode ideer?
Pft :)


Ja, det kan jeg godt se :D
Er blank på DRL.
Vh
Bo
gunsmoke
 

Re: "Programmed Values" kan ikke vælges i Vida

Indlægaf Kingo » fre okt 21, 2016 22:28 pm

Gør du sådan her?: http://www.timthurber.com/tims-volvo-si ... g-drl-bcm-

Der mangler lige toppen af vida billedet for at se hvor du er henne.

Hvilken dice model bruger du?
V70 2,4 170 Baltic manuel 2005 - Vida og Dice
Kingo
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1758
Tilmeldt: man mar 19, 2012 19:27 pm
Geografisk sted: Vangede

Re: "Programmed Values" kan ikke vælges i Vida

Indlægaf uhdamm » lør okt 22, 2016 12:15 pm

Kingo skrev:Gør du sådan her?: http://www.timthurber.com/tims-volvo-si ... g-drl-bcm-

Der mangler lige toppen af vida billedet for at se hvor du er henne.

Hvilken dice model bruger du?


Tak for svaret :)

Jeg har fulgt vejledningen i linket, men mangler "Click the + symbol to expand all of the CEM options" under 'Advanced' fanen.
Dice'en er en kina model, som jeg har brugt i længere tid, til alt andet en programmering.
uhdamm
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: tirs okt 11, 2016 11:31 am


Tilbage til El-system og Instrumenter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 38 gæster